با راه اندازی ابلاغ الکترونیک

90 درصد ابلاغ ها به صورت واقعی به دست مردم می رسد

کرمان(پانا) - معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری استان کرمان گفت :با راه‌اندازی ابلاغ الکترونیک 90 درصد ابلاغ ها به صورت واقعی انجام و به دست مردم می رسد در صورتی که پیش از راه‌اندازی ابلاغ الکترونیکی کمتر از ۴۰ درصد ابلاغ ها واقعی بود.

کد مطلب: ۸۶۲۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد
90 درصد ابلاغ ها به صورت واقعی به دست مردم می رسد

وی افزود : دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از سال 91 با ۴۰ دفتر در کشور راه اندازی شدندکه از این تعداد 3 دفتر در استان کرمان بود اما این آمار در حال حاظر در کشور به ۵۲۰ و در کرمان به ۱۵ دفتر افزایش یافته است .

خالقی با اشاره به اینکه 10 دفتر خدمات الکترونک قضایی در استان کرمان در شهرستان ها و 5 دفتر در شهر کرمان مشغول ارائه خدمات قضائی می باشند،افزود :در دفاتر خدمات قضایی الکترونیک ۲۲۸ عنوان خواسته ذکر شده است که فرد با مراجعه به این دفاتر می تواند خواسته های خود را انتخاب و نوع دادخواست خود را تعیین کند.

معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری استان کرمان گفت : ثبت دادخواست مربوط به دادگاه ، ثبت دادخواست مربوط به شورای حل اختلاف ، اظهارنامه ، تجدید نظر خواهی ، واخواهی ، اعتراض ثالث ، اعاده دادرسی مدنی و فرجام خواهی از جمله اقداماتی است که تاکنون در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام می شود .

وی به اقداماتی که به زودی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام خواهد شد اشاره کرد و گفت : اعتراض به قرار دادسرا ، اعتراض به رای شورای حل اختلاف ، تمدید پروانه وکلا ، ابطال تمبر مالیاتی وکلا ، صدور گواهی عدم سوء پیشینه کیفری ، ثبت شکواییه ، مطالبه خسارت ایام بازداشت ، واخواست سفته و لایحه از جمله اقداماتی است که به زودی در این دفاتر انجام خواهد شد.

خالقی با اعلام اینکه از سال ۹۵ ابلاغ ها به صورت الکترونیک برای افراد حقیقی و از سال ۹۶ ابلاغ ها به صورت الکترونیک برای افراد حقوقی ارسال می شود ، افزود :21 تا 26 مهرماه هفته خدمات الکترونیک قضایی نامگذاری شده است .

معاون آمار و فن آوری اطلاعات در پایان گفت :علاوه بر ابلاغ الکترونیکی در استان برای اولین بار برای زندانیان استان کرمان طرح مراقبت الکترونیکی انجام گرفته و چند نفر با اجرای پابند الکترونیکی تحت مراقبت قرار گرفته و از زندان آزاد شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار