تشریح ضوابط و مقررات معافیت تحصیلی دانش‌آموزی

تهران (پانا) - معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا، ضوابط و مقررات معافیت تحصیلی دانش آموزی را تشریح کرد.

کد مطلب: ۸۶۲۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد
تشریح ضوابط و مقررات معافیت تحصیلی دانش‌آموزی

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رحمان علیدوست در تشریح ضوابط و مقررات معافیت تحصیلی دانش‌آموزی اظهار داشت: وضعیت تحصیلی دانش آموزان، ابتدای هرسال تحصیلی توسط مدارس بررسی و در صورتی که به سن مشمولیت رسیده (18سال تمام) و واجد شرایط ادامه تحصیل باشند، برای ثبت درخواست معافیت تحصیلی به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی(پلیس +10) ارجاع داده می‌شوند.

وی افزود: معافیت تحصیلی دانش آموزان به صورت سالانه صادر می شود و در صورت واجد شرایط بودن و ادامه تحصیل دانش آموز، باید بلافاصله بعد از اتمام معافیت یک ساله ،مجددا با فرم درخواست معافیت تحصیلی به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) مراجعه تا نسبت به تمدید معافیت دانش آموزی آنها اقدام شود.

معاون مشمولان و امور معافیت‌های این سازمان بیان کرد: دانش‌آموزان باید تحصیلات خود را در سنوات مجاز مقطع متوسطه به صورت حضوری و پیوسته یعنی حداکثر تا 20 سالگی به پایان رسانند، در غیر این صورت مجاز به ادامه تحصیل در دانشگاه نخواهند بود.

سرهنگ علیدوست ادامه داد: طبق تبصره یک ماده 33 قانون خدمت وظیفه عمومی،حداکثر معافیت تحصیلی برای دانش آموزان تا سن بیست سالگی تمام است و مهلت معرفی آنان برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی، یک سال پس ازتاریخ فراغت ،اخراج ،ترک و یا انصراف از تحصیل است.

این مقام ارشد انتظامی گفت :متقاضیان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir،سامانه تلفن گویا به شماره096480 و یا سامانه به شماره 110206010 از قوانین و مقررات مربوطه مطلع شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار