معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل خبرداد :

افزایش اعتیاد به مواد مخدر صنعتی در اردبیل

اردبیل (پانا) - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: متاسفانه گرایش به سمت مواد مخدر صنعتی در اردبیل رو به افزایش است.

کد مطلب: ۸۶۲۴۵۶
لینک کوتاه کپی شد
افزایش اعتیاد به مواد مخدر صنعتی در اردبیل

یوسف خدادادی در همایش مبارزه با مواد مخدر در استان اردبیل اظهار داشت: اهمیت به مسئله جلوگیری از افزایش آسیب‌های اجتماعی و اجرای برنامه‌های مقابله‌ای با بلای خانمان‌سوز اعتیاد در استان اردبیل به عنوان یک موضوع محوری است .

وی با اشاره به این که متاسفانه هم‌اکنون شاهد کاهش سن اعتیاد در استان هستیم گفت: باید با تبیین آسیب‌های اجتماعی و پرداخت به این مسئله بتوانیم در تبیت صحیح خانواده‌ها گام برداشته و گرایش به مواد مخدر در جامعه را در استان به حداقل برسانیم چرا که در غیر این صورت عواقب نافرجامی ما را تهدید خواهد کرد .

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بیان کرد: در حال حاضر متاسفانه گرایش به سمت مواد مخدر صنعتی در اردبیل رو به افزایش است که این مسئله نیز با توجه به این که مصرف این نوع مواد مخدر بیشتر از مواد مخدر سنتی ضرر دارد باید ریشه‌یابی و برای رفع آن برنامه‌ریزی‌های اساسی مبنای کار قرار گیرد .

خدادادی تصریح کرد: اعتیاد به شیشه یکی از خطرناک‌ترین نوع مواد مخدر است که در این زمینه نیازمند فرهنگ‌سازی مناسب همگام با تربیت صحیح خانواده‌ها و فرزندان در مدارس هستیم تا بتوانیم تقاضای مواد مخدر در جامعه را کاهش داده و از خطرات نافرجام آن‌ها را مصون نگهداریم .

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این همایش بیان کرد: بانوان به عنوان تاثیرگذارترین قشر در تربیت فرزندان نقش محوری در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند که امیدواریم با اهمیت به این مسائل و خطراتی که خانواده‌ها را تهدید می‌کند باید به این موضوع توجه کنیم .

فریبا محمدلو افزود: باید به عنوان یک مسئله مستقل و حائز اهمیت بحث اعتیاد زنان به مواد مخدر نیز واکاوی شود تا در این زمینه نیز با رفع موانع و مشکلات و بررسی ریشه مشکل به حل آن پرداخته و این معضل را از خانواده‌ها دور کنیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار