به مناسبت فرا رسیدن هفته بزرگداشت پیوند اولیا و مربیان

پیام وزیر آموزش‌وپرورش به مناسبت فرارسیدن هفته بزرگداشت پیوند اولیا و مربیان

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با صدور پیامی فرارسیدن هفته بزرگداشت پیوند اولیا و مربیان را تبریک گفت.

کد مطلب: ۸۶۲۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد
پیام وزیر آموزش‌وپرورش  به مناسبت فرارسیدن هفته بزرگداشت پیوند اولیا و مربیان

متن پیام سیدمحمد بطحایی به شرح زیر است:

«هفته پیوند نماد همدلی و همراهی، مشارکت و همکاری دو نهاد اصلی تربیت یعنی خانه و مدرسه است،‌ زیرساخت مشارکت خانه و مدرسه برای توسعه کمی و کیفی آموزش و پرورش دانش‌آموزان انجمن اولیا و مربیان است. به کمک این بستر قانونمند و مبتنی بر مشارکت مشورتی، فکری و مهارتی اولیا و مربیان و تبیین نقش و جایگاه خانواده در آموزش و پرورش می‌توان در مسیر پیشرفت و توسعه علمی گام برداشت.

ایجاد عدالت آموزشی، ‌تحول در نظام تعلیم و تربیت، ‌افزایش کیفیت در برون‌داد‌های آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان و تقویت امر مدرسه‌محوری بدون مشارکت و همراهی خانواده راه به‌ جایی نخواهد برد. مدرسه‌محوری یکی از مهم‌ترین راهکارهای آموزش و پرورش برای رهایی از مشکلات موجود و پیش زمینه ورود آموزش و پرورش به‌ نظام آموزشی پیشرفته است که با همکاری و مشارکت خانواده و پیش‌بینی نقش‌های محوری، فاخر و در خور شأن والدین سرعت بیشتری می‌یابد. والدین با مشارکت در اموری همچون برنامه‌ریزی، همکاری و مشارکت در اجرای برنامه‌ها و نظارت بر حسن اجرای فرایندها می‌توانند یاران مطمئنی برای مدیران مدارس در امر مدرسه‌محوری باشند بنابراین از مدیران مدارس می‌خواهم که با تشکیل مستمر نشست‌های انجمن اولیا و مربیان و کارگروه‌های تخصصی و مهارتی نسبت به سازماندهی والدین داوطلب، ماهر، متخصص و خلاق برای مشارکت در اداره مدرسه بکوشند زیرا در سایه همکاری و بهره‌مندی از جمعیت میلیونی والدین می‌توان به اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت رسید.

وزارت آموزش و پرورش در راستای تأکید ریاست محترم جمهوری در آیین بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جاری مبنی بر کوتاه کردن فاصله خانه و مدرسه، مصمم است زمینه‌های همسویی و همراهی اولیا و مربیان را در پیشبرد اهداف تربیتی پیش از پیش فراهم کند.

یکی از خواسته‌های اساسی خانواده آموزش مهارت‌های اجتماعی و شغلی به دانش‌آموزان برای ورود به اجتماع و پذیرش مسئولیت‌های خطیر شهروندی، حرفه‌ای،‌ تشکیل خانواده و مشارکت در اداره کشور است. برای رسیدن به این هدف، همراهی و مشارکت نهاد خانواده امری اجتناب ناپذیر است. والدین آگاه، دانا و آشنا به حقوق، تکالیف و وظایف شهروندی همراهان تواناتری برای آموزش و پرورش هستند، از این جهت ضروری است ارائه آموزش‌های موردنیاز خانواده متناسب با اقتضائات روز مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

از همکاران خود در همه حوزه‌های آموزش و پرورش به‌ویژه انجمن اولیا و مربیان و مدیران مدارس می‌خواهم زمینه‌ای ایجاد کنند که والدین گرامی بتوانند نقش تربیتی خود را به نحوی مؤثر ایفا کنند و از ظرفیت کم نظیر آنان در قالب تشکیل کارگروه‌های تخصصی استفاده شود.

در این فرصت مغتنم فرا رسیدن هفته بزرگداشت پیوند اولیا و مربیان را به حضور شما اولیای محترم و مربیان عزیز تبریک می‌گویم و امیدوارم در پرتو همکاری و همفکری اولیا و مربیان در مدارس، شاهد شکوفایی و سربلندی فرزندان این مرز و بوم باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار