معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اردبیل:

15 هزار تن مازاد تولید گوشت در اردبیل داریم

اردبیل (پانا) - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ‌استان اردبیل با تولید گوشت قرمز باکیفیت نه تنها نیاز همشهریان را تامین می‌کند بلکه 15 هزار تن مازاد تولید به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

کد مطلب: ۸۶۲۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد
15 هزار تن مازاد تولید گوشت در اردبیل داریم

نوبخت اژدری در جلسه تنظیم بازار گوشت در اردبیل اظهار کرد: سالانه در استان اردبیل 29 هزار تن گوشت قرمز تولید و روانه بازار مصرف می‌شود که سرانه مصرف هر اردبیلی 11 کیلوگرم گوشت قرمز در سال است .

وی به صادرات مازاد تولید استان به صورت لاشه و دام زنده به سایر استان‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: ما در شرایط کنونی هچ کمبودی را در عرضه و تقاضای گوشت قرمز در استان نداریم .

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان به نوسانات بازار گوشت قرمز اشاره کرد و گفت: تا مرداد ماه به دلیل پرواربندی تولیدکنندگان ما با نوسانات در عرضه محصول روبرو بودیم که این امر در بالا رفتن نرخ گوشت عرضه شده موثر است .

اژدری اضافه کرد : البته بخشی از افزایش قیمت گوشت نیز مربوط به افزایش نرخ نهاده‌های دامی است که دامداران در تهیه یونجه، جو و سایر نهاده‌های مورد نیاز با مشکل روبرو هستند که این خود تبعات منفی به همراه داشته است .

وی بیان کرد: برای تنظیم بازار در ماه‌های گذشته توسط مباشران 115 هزار تن گوشت گرم گوسفندی به نرخ مصوب دولتی 35 و 37 هزار تومان در بازار عرضه شد و همچنان از طریق شبکه توزیع گوشت به قیمت مصوب دولتی ادامه دارد .

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه هیچ مشکلی در تامین گوشت قرمز و سفید در استان وجود ندارد، افزود: در حال حاضر 480 مرغداری با ظرفیت 9 میلیون قطعه پرورش مرغ در هر دوره سعی می‌کنند تا نیاز بازار را تامین و زمینه راحتی خرید مردم را فراهم کنند .

اژدری به وجود سه باب کشتارگاه صنعتی دام و پنج باب کشتارگاه صنعتی طیور در استان اردبیل اشاره و تصریح کرد: تلاش بر این است تا در بهترین شرایط گوشت موردنیاز مردم عرضه شده و مصرف کنندگان از این محصول استفاده کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار