ابراهیم قاسمپور *

به‌دنبال معجزه در فوتبال ایران

در کشور‌های دیگر زمانی که تیم‌ملی آن کشور‌ها دیدار تدارکاتی انجام می‌دهد در برگزاری بازی‌های لیگ برتر وقفه‌ای ایجاد نمی‌شود، اما در کشور ما لیگ تعطیل می‌شود. تعطیلی لیگ برتر برای باشگاه‌ها هزینه‌بردار و خسته‌کننده است. تعطیلات لیگ برتر به ضرر تیم‌ها است چرا که زمانی که یک تیم شرایط خوبی پیدا می‌کند لیگ تعطیل می‌شود و زمان می‌برد تا به روند قبلی خود برگردد.

کد مطلب: ۸۶۲۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد

برخی از تیم‌ها همانند پرسپولیس، استقلال و چند تیم دیگر شرایط خوبی دارند و از فراز و نشیب کمتری برخودار هستند، اما بعضی دیگر از تیم‌ها وضعیت مناسبی ندارند و بعد از ۸ هفته از لیگ برتر هنوز به آمادگی کامل نرسیدند.درباره وضعیت بحرانی تیم پدیده مشهد صدرنشین لیگ برتر به‌نظرم همه تیم‌ها با مشکلات مواجه هستند و فقط این موضوع شامل پدیده نمی‌شود. البته پدیده از فصل گذشته با مشکل مواجه بوده و نمی‌دانم چرا با این وضعیت، بازی‌های خود را در لیگ برتر ادامه داده است. اگر مسئولان پدیده نمی‌توانند تیمداری کنند باید هر چه سریعتر از مسابقات لیگ برتر انصراف بدهند.

تیم‌های فوتبال ما ساختار درستی ندارند و مدیران و مربیان تیم‌ها خیلی سریع جا به‌جا می‌شوند و شاهد تغییرات گسترده بازیکنان در تیم‌ها هستیم، بنابراین کیفیت بازی‌ها کاهش می‌یابد. در کشور‌های اروپایی برخلاف لیگ کشورمان جابه‌جایی زیادی صورت نمی‌گیرد و تعداد کمی از بازیکنان در نقل و انتقالات به تیم دیگری انتقال می‌یابند. متاسفانه اکثر باشگاه‌های فوتبال از کشور‌های عربی تبعیت می‌کنند و بعد از یک شکست، مربی خود را تغییر می‌دهند. همچنین اکثر مربیان قرارداد یکساله دارند و تا بخواهند با بازیکنان آشنا شوند و برنامه خود را در تیم اجرا کنند جای خود را به مربی دیگری می‌دهند.

بازیکنان باید حرفه‌ای عمل کنند و در زمان تعطیلات، تمرینات اختصاصی انجام بدهند تا فرم بدنی خود را حفظ کنند. متاسفانه برخی از بازیکنان بی‌محابا عمل کرده و وزنشان بعد از پایان تعطیلات افزایش می‌یابد. در فوتبال ما باید معجزه‌ای رخ بدهد تا مشکلات برطرف شود. تیم‌های ما باید پولدار شوند و برنامه‌ریزی خوبی در لیگ برتر صورت بگیرد و مربیان ثبات پیدا کنند تا شاهد بهبود وضعیت فوتبال کشورمان باشیم.

به هر حال فوتبال کشورمان از لحاظ ساختاری، بودجه، سرمایه و امکانات مشکلات زیادی دارد و باید این مسائل به‌صورت ریشه‌ای حل نشود. همواره تیم‌هایی همانند پرسپولیس، استقلال و در درجه بعدی تیم‌های ذوب‌آهن و سپاهان که بضاعت مالی خوبی دارند و بازیکنان مطرحی هم جذب می‌کنند شانس زیادی برای قهرمانی در لیگ برتر دارند. البته برخی از مواقع تیمی همانند استقلال خوزستان به‌طور اتفاقی قهرمان می‌شود.

منبع: ارمان

* پیشکسوت و کارشناس فوتبال

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار