نخبگی نوعی آموختن مهارت است، نه توانمندی ذاتی

نی­ریز (پانا) - تجلیل از کودکان هوشمند، با شعار «تغییر در رفتار کودکان خود را باور نخواهید کرد» با رقابت در سریع‌ترین زمان ممکن با انجام محاسبات ذهنی با چرتکه در نی­ریز برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۲۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
نخبگی نوعی آموختن مهارت است، نه توانمندی ذاتی

محاسبات ذهنی با چرتکه در افزایش اعتماد به نفس و بهبود قدرت تخیل کودکان و رشد و نبوغ مغزی کودکان مؤثر است.

نماینده مؤسسه کودکان هوشمند در نی­ریزگفت: اساس آموزش محاسبات ذهنی پرورش ذهن کودکان است چرا که این آموزش‌ها از طریق تکنیک‌های تصویرسازی انجام می‌شود که این مساله منجر به پرورش نیم‌کره راست و در مجموع پرورش متوازن دو نیم کره مغز می‌شود.

صادقی افزود: نحوه آموزش این کودکان در مراکز آموزشی تمام استان‌ها همچون مدارس، مراکز غیررسمی مثل شهرداری‌ها، مهدهای کودک، کانون های تربیتی، دارالقرآن‌ها و تمام مراکزی که اجازه آموزش دارند به صورت 12 ترم (به مدت دو سال) برگزار می‌شود و کودکان پس از گذراندن این دوره به دوره پیشرفته راه‌ پیدا می‌کنند.

وی اظهار کرد: با پیگیریهای مداوم و تلاش بسیار موفق به اخذ نمایندگی یکی از معتبرترین مؤسسات آموزش محاسبات ذهنی با چرتکه «مؤسسه بین المللی کودکان هوشمند» در شهرستان شدیم و سه سال است که این مؤسسه عضو بین‌المللی انجمن پاما شده که 23 کشور از جمله آمریکا، کانادا، چین، روسیه، ژاپن، مالزی و ایران و ... عضو آن هستند و هر ساله مسابقات جهانی در یکی از کشورهای مذکور برگزار می گردد.

مسابقات جهانی سال‌های گذشته کره جنوبی و آفریقای شمالی بوده است، و این مؤسسه در سال گذشته به نمایندگی از ایران قهرمان شد. در سال جاری در مالزی و سال‌های آینده نیز به ترتیب تایلند و کانادا برگزار می‌شود و ایران نیز در 2024 میزبان مسابقات جهانی در تهران خواهد بود.

در این دور از مسابقات ملی نفرات برتر شهرستان، استان، کشوری طی رقابت های جامع انتخاب می شوند که در نهایت نفرات برتر به مسابقات جهانی اعزام خواهند شد.

وی ابراز کرد: ما شعارمان این است که این کودکان با تمرین به این مرحله رسیده‌اند. خانواده‌ها شاهد هستند که این مهارت با تمرین به دست آمده است. نخبگی نوعی آموختن مهارت است نه توانمندی ذاتی.

در این مراسم کودکان نخبه نی ریزی( دختران و پسران)، در قالب چهار سطح گرد هم آمدند و با انجام محاسبات ذهنی چرتکه در سریع‌ترین زمان ممکن با هم به رقابت پرداختند و به برگزیدگان جوایزی اهداء شد.

خبرنگار: سمیه میرشکاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار