زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود

بوشهر(پانا) - استاندار بوشهر گفت: با اجرای پروژه‌های مختلف در بنادر استان، زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود.

کد مطلب: ۸۶۲۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد
زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود

عبدالکریم گراوند در آئین آغاز عملیات لایروبی حوضچه بندر صیادی پرک شهرستان کنگان اظهار داشت: استان بوشهر با داشتن مرز طولانی با خلیج فارس نقش مهمی در فعالیت‌های بندری و دریایی دارد.

وی از تلاش ویژه برای بهبود زیرساخت‌های بندری در نقاط مختلف استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: در این راستا طرح‌ها و پروژه‌های متعددی در بنادر استان در دست اجرا است که زمینه‌ساز تقویت حمل و نقل دریایی خواهد بود.

استاندار بوشهر با اشاره به اجرای لایروبی حوضچه بندر صیادی بندر پرک با اعتبار ۴۱ میلیارد ریال در مدت سه ماه خاطرنشان کرد: حجم لایروبی این پروژه ۶۰ هزار مترمکعب است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز در این آئین اظهار داشت: انباشت رسوب در پشت موج شکن اصلی و نفوذ زبانه رسوبی به درون دهانه بندر از مهمترین مشکلات در بندر پرک شهرستان کنگان بوده است.

سیاوش ارجمندزاده با اشاره به اهمیت اجرای طرح لایروبی در بندر پرک افزود: این طرح زمینه را برای افزایش قابلیت‌های بندر برای پذیرش شناورهای بزرگتر فراهم می‌سازد.

وی با اشاره به انجام عملیات لایروبی در بندر پرک از طریق بیل و بارج مکانیکی خاطرنشان کرد: طول بازوی اصلی این حوضچه ۴۱۰ و بازوی فرعی نیز ۲۳۵ متر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار