رئیس پلیس راه آذربایجان غربی:

امسال ۱۴۰ نفر در اثر تصادفات جان خود را از دست داده اند

ارومیه (پانا)-– رئیس پلیس راه آذربایجان غربی از جان باختن ۱۴۰ نفر در اثر تصادفات جاده ای در استان طی سالجاری خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۲۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد
امسال ۱۴۰ نفر در اثر تصادفات جان خود را از دست داده اند

سرهنگ عباس فرمانی رئیس پلیس راه آذربایجان غربی با بیان اینکه این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۹ درصد کاهش نشان می دهد افزود: افزایش اقدامات نظارتی در جاده های استان مهمترین عامل کاهش تصادفات فوتی در سالجاری است.

وی افزایش ۱۰ درصدی تصادفات جرحی طی سالجاری در جاده های استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون پنج هزار فقره تصادف جرحی با شش هزار مجروح به ثبت رسیده که ۱۰ درصد رشد نشان می دهد.

سرهنگ فرمانی نواقصات جاده ای، نبود شانه خاکی، عدم جداسازی محورها، فرهنگ پایین رانندگی را از مهمترین دلایل افزایش تصادفات در جاده های استان دانست و افزود: متاسفانه این نواقصات جاده ای عامل ۸۰ درصد از تصادفات به شمار می رود.

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی با بیان اینکه نیمی از تصادفات جاده ای در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها روی می دهد عنوان کرد: ۱۶ دستگاه عضو شورای ترافیک استان باید اقدامات مسنجم و فرهنگ سازی در زمینه ارتقای فرهنگ رانندگی به همراه توجه به وضعیت راه های استان را در دستور کار خود قرار دهند.

سرهنگ فرمانی با اشاره به خط قرمز پلیس در مقابله با تخلفات حادثه ساز تصریح کرد: ماموران پلیس راه استان در برخورد با تخلفاتی همچون سرعت و سبقت غیر مجاز، کوتاه نخواهند آمد.

وی با اشاره به وجود ۷۲ دوربین نظارتی و ثبت تخلف در جاده های استان گفت: در استان اقدامات خوبی در راستای هوشمند سازی جاده ها و محورها صورت گرفته و از وضعیت خوبی برخوردار هستیم.

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی از وجود ۳۳ نقطه حادثه خیز در استان نیز خبر داد و افزود: تعداد نقاط حادثه خیز در جاده های استان زیاد است اما ۳۳ نقطه به دلیل حادثه خیز بودن و تصادفات بالا نیازمند اصلاح و ساماندهی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار