رئیس جهاد دانشگاهی کشور:

جهاد دانشگاهی دستاورد ایمان جوانان امروز کشور است

یزد (پانا) - رئیس جهاد دانشگاهی کشور پیشرفت امروز در کشور را محصول ایمان جوانان خواند و گفت: جهاد دانشگاهی محصول باور جوانانی است که امروزه نتیجه کار آنها در عرصه داخلی و بین‌المللی به صورت پررنگ دیده می‌شود.

کد مطلب: ۸۶۲۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد
جهاد دانشگاهی دستاورد ایمان جوانان امروز کشور است

حمیدرضا طیبی در آیین افتتاح ساختمان ستادی جهاد دانشگاهی استان یزد با اشاره به اینکه ایران دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه نیروی انسانی است اظهار داشت: جهاد دانشگاهی محصول باور و ایمان جوانانی است که امروزه نتیجه کار آنها در عرصه داخلی و بین‌المللی به صورت پررنگ دیده می‌شود.

وی پژوهشگاه رویان را یکی از دستاوردهای بین‌المللی جهاد دانشگاهی دانست و عنوان کرد: این مجموعه در سطح بین‌الملل به عنوان یک مجموعه توانمند در حال فعالیت است و در طول سال‌های پس از تشکیل خود به دستاوردهای بسیار عظیم و مهمی دست پیدا کرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور با تاکید بر اینکه زمانی کشور به پیشرفت و توسعه دست پیدا می‌کند که همه حوزه‌ها به صورت دانش‌بنیان اداره شوند گفت: برای اداره دانش‌بنیان جامعه هم به تولید علم و فناوری در جامعه نیاز داریم و سیاست‌های جهاد دانشگاهی هم بر همین اساس پایه‌گذاری شده‌اند.

طیبی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی از ظرفیت بسیار بالایی در استان‌ها برخوردار است خاطرنشان کرد: تمام واحدهای استانی این مجموعه موظف شده‌اند که در راستای تولید علم و فعالیت‌های پژوهشی مطابق با نیازهای ملی و مزیت‌های استانی خود حرکت کنند.

وی از آمادگی مجموعه جهاد دانشگاهی استان یزد برای کمک به مسئولان استان در راستای توسعه یزد خبر داد و افزود: این واحد در زمینه‌های مختلفی از جمله فناوری نوین سرامیکی، گیاهان دارویی، رنگ‌های صنعتی و موارد مختلف دیگر از جمل بذرهای هیبریدی فعالیت‌های مختلفی انجام داده و به دستاوردهای گوناگونی هم دست پیدا کرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور افزود: با توجه به گستردگی فعالیت‌ها و نیازهای جامعه به دانش، امروزه در فعالیت‌ها اگر یک همکاری و ارتباط موثر بین نهادهای مختلف وجود داشته باشد قطعا می‌توان تاثیرگذاری بیشتری در فعالیت‌ها مشاهده کرد.

طیبی در ارتباط با رویکرد جهاد دانشگاهی گفت: رویکرد این واحد تاکنون به این صورت بوده که جهاد دانشگاهی خودش نیازها را شناسایی و برای رفع آن اقدام به تولید و سپس عرضه فناوری می‌کرده است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که دولت باید در این زمینه به عنوان یک موتورمحرکه اقدام به شناسایی و معرفی نیازهای جامعه کرده و به این وسیله با باز شدن عرصه برای فعالیت، نهادها و افرادی که توانمندی تولید علم و فناوری برای رفع این نیاز را دارند وارد عرصه کار شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار