قوامی، نائب رئیس کمیسیون برنامه: ٣٠ میلیارد دلار ارز خانگی در اختیار مردم است

تهران (پانا) - نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس میزان واقعی ارز خانگی در اختیار مردم را تشریح کرد.

کد مطلب: ۸۶۲۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد
قوامی، نائب رئیس کمیسیون برنامه: ٣٠ میلیارد دلار ارز خانگی در اختیار مردم است

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، هادی قوامی با اشاره به وضع بازار ارز در کشور، گفت: رقم بالایی ارز خانگی در اختیار مردم قرار دارد که متاسفانه این میزان رو به افزایش نیز هست. نماینده مردم اسفراین در مجلس با بیان اینکه قبل از نوسان‌های اخیر ارزی رقم ارز خانگی در اختیار مردم حداقل ٢٠ میلیارد دلار بود، افزود: طبیعتاً نوسان‌های اخیر ارزی این ذخیره ارزی خانگی را افزایش داده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر سال گذشته میزان ارز در اختیار مردم ٢٠ میلیارد دلار بوده است پیش‌بینی می‌شود که اکنون نزدیک به ٣٠ میلیارد دلار ارز در اختیار مردم باشد، تصریح کرد: علت تمایل مردم به خرید و نگهداری ارز استفاده از سود حاصل از نوسان‌های ارزی و همچنین حفظ ارزش دارایی‌های خود است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بی‌اعتمادی مردم به شبکه بانکی و دولت علت ذخیره‌سازی ارز خانگی بوده است، افزود: دولت باید با اعتماد‌سازی ارز خانگی را به سمت شبکه بانکی و بورس هدایت کند.

قوامی با تاکید بر اینکه تجربه قبلی سپرده ارزی منجر به بی اعتمادی فعلی در بین مردم شده است، تصریح کرد: در سپرده ارزی قبلی که بدعهدی در ارایه ارز سپرده‌گذاری شده افراد صورت گرفت نهایت ٣٠٠ میلیون دلار سپرده ارزی شکل گرفت.

نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت در وضع فعلی باید با در نظر گرفتن سازوکارهای مشخص از حجم ارز خانگی بکاهد و به این ترتیب وضع بازار را ساماندهی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار