مهلت ثبت باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانان تا دهم آبان ماه ادامه دارد

کاشان (پانا) -  دبیر سومین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانان گفت: با توجه به استقبال مناطق مختلف کشور برای برگزاری این جشنواره، مهلت ثبت باشگاهها تا دهم آبان ماه ادامه دارد.

کد مطلب: ۸۶۲۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد
مهلت ثبت باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانان تا دهم آبان ماه ادامه دارد

فرمهر منجزی در گفت گو با پانا کاشان اظهار کرد: هدف اصلی از برگزاری این باشگاه‌‌ها، کتاب‌خوانی گروهی کودکان و نوجوانان است ولی اهداف دیگری همچون آشنایی کودکان و نوجوانان با محیط کتاب‌فروشی، انتخاب و خرید کتاب، مطالعه و بحث درباره کتاب در این برنامه هم پیگیری می شود.

وی تصریح کرد: چرخش کتاب در میان همسالان، ارزیابی کتاب بر اساس نظر شخصی و دفاع از نظر خود در جمع همسالان، تمرین فعالیت‌های مستقل فرهنگی توسط مربیان و برقراری ارتباط مستقیم میان نویسندگان کودک و نوجوان با خوانندگان از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی افزود: اجرای جشنواره در قالب نگارش نامه به نویسنده، تهیه یک قطعه فیلم کوتاه 60 ثانیه ای با موضوع کتاب و انتخاب بهترین کتاب خوانده شده، در یک رقابت داخلی در شهرستان برگزار شده و بهترین اثر این مرحله برای شرکت در رقابت‌های کشوری انتخاب می‌ شود.

وی گفت: استان‌های شرکت‌کننده در این رقابت عبارتند از: اصفهان، البرز، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، بوشهر، تهران، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، فارس، قزوین، کردستان، کرمانشاه، کرمان، گلستان، گیلان، مازندران، خوزستان، همدان، کهگیلویه و بویراحمد و یزد بوده است.

منجزی افزود: شهرستان‌‌های شرکت‌کننده در این جشنواره به شرح خمینی شهر، نوش‌آباد، کرج، هشتگرد، تبریز، ماکو، گناوه، آبپخش، تهران، صفادشت، قرچک، نسیم شهر، پردیس، بیرجند، سربیشه، طبس، قائن، تربت حیدریه، جغتای، خلیل آباد، خواب، زاوه، فریمان، کلات نادر، گلبهار، گناباد، مشهد، نیشابور، سبزوار، شیراز، استهبان، اِوَز، قزوین، کردستان، دیواندره، سنندج، بانه، کرمانشاه، گچساران، یاسوج، قلعه گنج، گنبد کاووس، گرگان، لاهیجان، رشت، آمل، نوشهر، محمودآباد، ماهشهر، دزفول، ملایر، همدان، تویسرکان، نهاوند، ابرکوه و یزد بوده است.

وی گفت: در این طرح، مربیان، معلمان و مروجان کتابخوانی به عنوان تسهیلگر در کارگاه‌های آموزشی شرکت کرده و سپس در گروه‌های ۱۲ نفره کودک یا نوجوان یک باشگاه کتاب‌خوانی تشکیل می‌شود.

وی تصریح کرد: این باشگاه‌ها در کتابخانه‌ها، مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدارس، مساجد، مراکز بهزیستی، مجتمع‌های مسکونی، کانون‌های فرهنگی و هنری و دیگر مراکز تجمع کودکان و نوجوانان در شهرها و روستاها فعالیت می‌کند.

دبیر سومین دوره جام باشگاههای کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانان اظهار کرد: هر عضو یک کتاب خریده و می خواند و سپس با سایر اعضا با هم مبادله می‌کنند و با هم می‌خوانند، درباره کتاب‌های خوانده‌شده گفت‌وگو می‌کنند و در نهایت آنها را داوری کرده و کتاب برتر را از نگاه خود در باشگاه انتخاب می‌کنند.

وی گفت: اعضا باشگاه در نامه‌هایی به نویسندگان کتاب‌های برتر، نظر خود را درباره کتاب می‌نویسند و کتاب‌هایی را که پسندیده‌اند در فیلم‌های کوتاه موبایلی به دیگران معرفی می‌کنند.

منجزی گفت: علاقمندان به ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان می‌توانند به نشانی bookpromotion.ir مراجعه کنند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار