نطق های نمایندگان در دومین روز نخستین نشست نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی

تهران (پانا) -تعدادی از نمایندگان مجلس دانش‌آموزی در دومین روز نخستین نشست دور نهم این مجلس نطق‌های خود را ایراد کردند.

کد مطلب: ۸۶۲۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
نطق های نمایندگان در دومین روز  نخستین نشست نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی

نماینده استان اصفهان در دومین روز از نهمین دوره مجلس دانش آموزی گفت: «طرح مجموعه فرهنگی هنری را ارائه می‌کنم که متشکل از مسابقات و جشنواره است تا دانش‌آموزان در همه رشته‌ها با هم رقابت کنند‌.»

او افزود: «برای سایر دانش‌آموزان کارگاه‌های استعدادیابی برگزار کنیم و در بازارچه‌هایی برای حمایت مالی از آثار دانش‌آموزان فعالیت داشته باشیم.»

هانیه قمری، نماینده استان کرمان، گفت: «تک تک ما ۱۵۰ نفر از مرحله انتخابات مدرسه عبور کردیم و به شهرستان و استان رسیدیم.» او ادامه داد: «همه ما در این راه استرس و لبخندهایی را تجربه کرده‌ایم و بر این باور هستیم کهما هستیم که دردها و دغدغه‌های خود را می‌دانیم.»

قمری گفت: «ما عمل‌گر خوب می‌خواهیم نه گوش شنوا. ما فقط می‌خواهیم به حرف‌های ما عمل کنید و با جوانان کار کنید نه برای جوانان.»

ساینا شهریاری، نماینده استان فارس، هم در نطق خود گفت: «من زبان گویای افرادی هستم که دردهای نگفته دارند و چشم به راه صدای من هستند.»

او ادامه داد: «زیربنای توسعه انرژی و نفت نیست توسعه قبل از هر چیز فرهنگ است.»

شهریاری گفت: «برای ساخت هویت توسعه‌مدار نیازمند زیرساخت تربیتی هستیم. راه پیشرفت کشور مدرسه است.»

نماینده استان فارس گفت: «آموزش و پرورش یک نهاد اصلی و اساسی در هر کشور است که توانایی ساخت یک ملت را دارد. یعنی آموزش و پرورش در حال ساخت یک ایران است.»

او ادامه داد: «دانش‌آموزان ما که ایران آینده ما هستند نباید از مشکلات معیشتی رنج ببرند تا بتوانند با خیالی آسوده سر کلاس درس بنشینند.»

شهریاری گفت: «یکی از مشکلات معیشتی تغذیه نامناسب و سوء تغذیه است. آموزش و پرورش باید برای این موضوع تلاش کند.»

آرین محمودی، نماینده، استان کرمانشاه، هم گفت: «زلزله کرمانشاه آسیب زیادی به ما زد و سرپل‌ذهاب و ثلاث باباجانی آسیب بیشتری دید.»

او ادامه داد: «زلزله بسیاری از عزیزان را داغدار کرد و پس‌لرزه های آن امید و امنیت را از ساکنان این مناطق گرفته است.»

محمودی گفت: «خواسته‌ای از وزیر آموزش و پرورش برای مناطق زلزله‌زده دارم. مدارسمان فرسوده است و باید اعتباری برای ترمیم مدارس در اختیار داشته باشیم.»

فاطمه محمودی، نماینده استان خوزستان، نیزگفت: «از شما مسیولان می خواهم خواسته‌های مجلس دانش‌آموزی را در عمل پیگیری کنید و پیگیر مطالبات ما باشید.»

محمودی افزود: «در تمام کشورهای توسعه‌یافته تحصیل رایگان به عنوان یک سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود اما در ایران نه تنها هزینه ثانوی را بر عهده دارند بلکه مبلغی هم که بر عهده دولت است، دانش‌آموز پرداخت می‌کند و این موضوع یکی از علل ترک تحصیل می‌شود.»

آیدا سادات حسینی، نماینده استان خراسان رضوی، هم تاکید کرد: «به عمل کار برآید و به سخنرانی نیست باید با همفکری همدیگر برای این وطن کاری کنیم.»

او با قرائت یک شعر ادامه داد: «باید تلاش کنیم برای حل مشکلات گام‌های موثری برداریم.»

تینا احمدی، نماینده استان همدان، گفت: «دوست دارم از بچه‌هایی بگویم که به دلیل نبود امکانات دست از تحصیل می‌کشند.»

او ادامه داد: «دانش‌آموزان باید با عشق تحصیل کنند و از حوادث به دور باشند.»

احمدی افزود: «باید برای دانش‌آموزان بی‌سرپرست و بدسرپرست حمایت ویژه صورت بگیرد.»

نماینده استان خوزستان نیز گفت: «محور کلام من این است که به مشکلات آموزش و پرورش خوزستان توجه ویژه شود.»

او افزود: «آسیب‌ها را بشناسیم و راهکار بدهیم و مشکلات را دریابیم.»

مهدیه سادات‌حسینی، نماینده شهرستان‌های استان تهران، نیز اظهار کرد: «از واقعیت فرار نکنیم و بپذیریم که سیستم ناکارامدی داریم.»

او ادامه داد: «تمام مشکلات ما این است که مطالبات را صرف کارهای خود کردیم.»

همچنین آیدا جدیدی، نماینده استان مازندران گفت: «مشکل اساسی مناطق محروم، حقوق دانش‌آموزی است که هنوز وضع نشده است.»

او ادامه داد: «باید حقوق ۱۴میلیون دانش آموز گرفته شود به ویژه مدافع حقوق دانش آموزان مناطق محروم شویم.»

جدیدی گفت: «عمل کردن مهم است نه نطق نمایندگان. باید به عمل کردن اهمیت دهیم.»

امیرعلی مهدی‌پور، نماینده دانش آموزان استثنایی، نیز گفت: «افتخار می کنم در این دوره از مجلس صحبت می‌کنم. از این جایگاه می‌خواهم از حق قانونی خود دفاع کنم.»

او گفت: «بسیاری از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در متوسطه اول و دوم مشغول به تحصیل در مدارس عادی هستند.»

مهدی‌پور گفت: «متاسفانه برای ورود به مدارس عادی با مشکلات ثبت‌نام مواجه هستیم.»

او افزود: «بسیاری از مدارس عادی پذیرای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه نیستند که خلاف قانون است.»

نماینده دانش آموزان استثنایی در پایان درخواست کرد برای سرویس ایاب و ذهاب این دسته از دانش‌آموزان فکری شود.

فرشاد کریمی نماینده استان خوزستان هم در نطق خود گفت: «دانش‌آموزان خوزستان اندیشه جهانی دارند و از هرگونه تلاش برای پیشرفت و توسعه ایران دریغ نمی‌کنند.»

او ادامه داد: «یکی از دغدغه‌های آموزش و پرورش کمبود معلم است. اکثر معلمان خورستان دو شغله هستند.»

محمدکاظم عابدی نماینده استان فارس نیز گفت: «برخی دانش‌آموزان با حداقل امکانات تحصیل می‌کنند.»

او گفت: «ما در کنکور ۱۹ نوع سهمیه داریم آیا خون دانش‌آموزان عشایر کمرنگ‌تر است؟»

عابدی گفت: «دانش آموزان عشایر در دوره دوم متوسطه به دلیل مشکلات معیشتی ترک تحصیل می‌کنند.»

او افزود: «من نماینده استان فارس هستم و از دانش‌آموزان عشایر می‌گویم.»

امیری نماینده شهر تهران هم گفت: «وقتی به فکر نیاز و ایده‌های جوانان نباشیم پیشرفت کشور صورت نمی‌گیرد.»

او ادامه داد: «از روزی می‌ترسم که مسئولان بگویند دهه ۷۰ و دهه ۸۰‌ای‌ها مسئول مشکلات هستند اما خود این مسئولان مشکل سازند.»

امیری به حذف عکس شهدا از کتب درسی اشاره کرد و گفت: «این شهدا برای همیشه در ذهن مردم جاویدان هستند.»

نماینده شهر تهران گفت: «نمایندگان دربازه لوایح نظر دهند تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز یاد بگیرند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار