در نشست جشنواره «عمار» مطرح شد:

وحید جلیلی: وقتی یک فیلمساز انقلابی فیلم درباره انقلاب و قهرمانانش فیلم می‌سازد انگ سفارشی بودن به او می‌زنند

خبرنگاران از ساختمان مورد ادعای نتانیاهو در تورقوزآباد دیدن کردند

تهران (پانا) - اولین نشست رسانه‌ای نهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» در روستای «توقوزآباد» برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۲۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد
وحید جلیلی:  وقتی یک فیلمساز انقلابی فیلم درباره انقلاب و قهرمانانش فیلم می‌سازد انگ سفارشی بودن به او می‌زنند

به گزارش ایسنا، نشست خبری نهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» بعدازظهر امروز یکشنبه ۲۲ مهرماه با حضور سید رسول منفرد، وحید جلیلی مسئول شورای سیاستگذاری، نادر طالب زاده و خانواده شهید محمد فاطمیه مفرد در روستای «تورقوز آباد» برگزار شد.

در ابتدای نشست رسول منفرد دبیر اجرایی جشنواره عمار درباره فعالیت‌های یک سال اخیر جشنواره توضیح داد: یکی از اهداف جشنواره عمار این بوده که بتواند عدالت در حوزه تولید را طرح موضوع کند تا سهم ویژه‌ای از فعالیت خود را به شهرستان‌ها بدهد. تاکنون از آثار مستندی که به جشنواره رسیده ۷۳ درصد سهم شهرستان‌ها و ۲۷ درصد مربوط به تهران بوده است. کار دیگری که انجام شده «سینماسنگر» بود که در منطقه «هویزه» برپا شد و مورد استقبال قرار گرفت، همچنین ۱۳ قسمت برنامه تلویزیونی با هدف معرفی اکران‌های مردمی تولید شد.

او اضافه کرد: اکران فیلم‌های سینمایی در مکان‌هایی که سینما ندارند از جمله کارهای مهمی بود که در این یک سال انجام دادیم. جشنواره عمار با سینما سیار توانست در اکرانهای نوروزی ۵۰۰ میلیون تومان فروش داشته باشد؛ شهرستان صومعه سرا، بندر لنگه، آباده، نهاوند، شیراز و کازرون از جمله شهرستانهای بودند که در یک سال گذشته فعالیت بسیاری داشتند. بلیت فروشی در نماز جمعه، هیات‌ها و اجتماعات هم داشتیم و مخاطبان جدیدی جذب کردیم. ما اردوهای سینمایی هم برگزار کردیم تا مخاطبان را به نزدیک ترین سینمایی که در دسترس‌شان است برسانیم. در سال گذشته همچنین گعده‌هایی برای اهالی هنر و سینما به نام گعده فیلمسازان جوان سینمای انقلاب تشکیل شد و تاکنون ۱۸ مورد از این نشست‌ها برگزار شده است.

در ادامه نادر طالب زاده دبیر نهمین جشنواره مردمی عمار بیان کرد: خیلی متاسفم که حکم بازداشت آقای حسن عباسی صادر شده است. آقای عباسی در این مدت بارها به دادگاه رفت و تبرئه شد بنابر این جشنواره عمار برای مطرح کردن همین مسائل و موضوعات است. امسال نهمین دوره عمار است و ما در حال مشاهده بلوغ این جشنواره هستیم. امروز باید جشنواره عمار تاثیر فراملی داشته باشد و باید آن را به خارج از مرزهایمان هم منتقل کنیم.

او با اشاره به اقدام نتانیاهو درباره معرفی تورقوزآباد ادامه داد: نتانیاهو کاری جعلی انجام داد. بزرگترین دروغ او حادثه ۱۱ سپتامبر بود و ما باید جعل ها را نشان دهیم. این دروغی که درباره موضوع تورقوزآباد مطرح شد نیز مثل همان اتفاق است‌.

وحید جلیلی مسئول شورای سیاستگذاری نهمین جشنواره ملی فیلم عمار نیز با اشاره به اینکه "امسال فعالیت‌های جشنواره عمار را در خانه شهید فاطمیه مفرد آغاز کردیم" گفت: اگر امروز جشنواره عمار توانسته جایگاهی به دست آورد به برکت نفس مادران و پدران شهدا بوده است. در جشنواره امسال دو بخش اضافه شده است، بخشی به عنوان فیلم‌های سفارشی که متاسفانه کلید واژه‌هایی که در سینمای کشور در طی سالهای گذشته رواج داده شده است، نسبتی با نیازهای مردم ندارد که یکی از این کلید واژه‌ها سینمای سفارشی است.

وی افزود: وقتی یک فیلمساز انقلابی فیلم درباره انقلاب و قهرمانانش فیلم می‌سازد انگ سفارشی بودن به او می‌زنند. یکی دیگر از ویژگی‌های امسال تلاش برای دسترسی به مخاطب بین المللی بوده است. امسال جوایز مختلفی را هم در نظر گرفته‌ایم که یکی از آنها از طرف رهبر آفریقا شیخ زکزاکی است با ارتباطی که برقرار شد، ایشان جایزه‌ای را تعیین کردند و جشنواره عمار را در افریقا با مرکزیت غنا برگزار خواهیم کرد. از آقای نتانیاهو هم تشکر می‌کنیم که ما را با روستای زیبای تورقوزآباد آشنا کردند. در پایان هم از مردم می‌خواهیم که دغدغه‌های خودشان را به فیلمسازان منتقل کنند تا آنها ساخته شوند.

جلیلی در پایان بیان کرد: جشنواره فیلم عمار جایگزین هیچ جشنواره‌ای در کشور نیست. واقعیت این است که ظرفیت سینما بیش از آن است که بخواهیم آن را در چند جشنواره محدود کنیم. به نظرم تا چند سال آینده فیلمسازان جوان دیگر وارد حوزه سینما خواهند شد و این موضوع باعث یک تحول عظیم می‌شود.

در ادامه این نشست ارتباط مستقیم اینترنتی با ولید درویش از سوریه، ابراهیم احمد از غزه، محمد مهدی احمدی از مهاجران افغانستان، شیخ لازاره از نیجر و جشنواره عثمان دون فودیو، ولید درویش ژنو برقرار شد و گزارشی از برگزاری جشنواره عمار در این کشورها مطرح شد.

از دیگر اتفاقات حاشیه این نشست حضور خانواده شهید محمد فاطمیه مفردبود که پدر و مادر این شهید خاطراتی کوتاه از او بیان کردند. این شهید در ۱۸ سالگی به جنگ رفت و ۱۸ سال بعد هم پیکر او به خانواده‌اش بازگشته است.

همچنین بعد از پایان نشست کادر اجرایی این جشنواره مقابل ساختمانی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل به آن اشاره کرده بود رفتند و از آن مکان دیدار کردند.

گفتنی است نتانیاهو پیش‌تر در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد خود در جدیدترین ادعاهای خود علیه کشورمان مدعی شده بود که ایران در یک روستای جنوب تهران به نام «تورقوزآباد»، انبار هسته‌ای دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار