مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران تاکید کرد:

ضرورت توجه به تخصیص اعتبارمناسب برای روستاهای استان تهران

اسلامشهر (پانا) - مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران با اشاره به مشکلات عمده در بازنگری طرح هادی روستاهای استان تهران افزود: عمدتاً با منفی شدن سرانه روستاها، توسعه روستا دچار مشکلات اساسی می‌شود .

کد مطلب: ۸۶۲۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه به تخصیص اعتبارمناسب برای روستاهای استان تهران

غلامرضا صالحی در نشست رؤسای شورای اسلامی و دهیاران بخش مرکزی شهرستان اسلامشهراظهار داشت: براساس سرشماری سال 95 از بیست و هفت روستای دارای سکنه در شهرستان اسلامشهر بیست روستا که بالای بیست خانوار جمعیت بودند از طرح هادی مصوب برخوردار شدند.

وی در ادامه با انتقاد از کاهش تخصیص‌ اعتبار به روستاها تصریح کرد: بازنگری طرح هادی هفت روستا در اسلامشهر انجام شده و هفت روستای دیگر نیز در دست بازنگری است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران با اشاره به مشکلات عمده در بازنگری طرح هادی روستاهای استان تهران افزود: عمدتاً با منفی شدن سرانه روستاها توسعه روستا دچار مشکلات اساسی می‌شود و اداره راه و شهرسازی هم بسیار سختگیرانه در این زمینه عمل می‌کند.

صالحی بیان کرد:به دلیل اینکه درسرشماری جمعیت تنها ساکنان دائمی لحاظ می‌شوند و جمعیت بومی یا افاغنه جزو سرانه روستاها محسوب نمی‌شوند توسعه روستاها به دلیل جمعیت کم که در سرشماری تأیید شده با مشکل مواجه می‌شود.

وی یکی دیگر از مشکلات پیش روی روستائیان را شناسایی اراضی مستعد برای توسعه روستاها عنوان کردو گفت:در بسیاری از روستاها اراضی ملی نداریم و بیشتر اراضی مشاع هستند و امکان الحاق و یا توافق برای الحاق به روستا وجود ندارد.

صالحی با اشاره به مشکلات روستاهایی که عوارض و درآمد آن توسط شهرداری‌ها جمع‌آوری و خدماتی هم ارائه نمی‌‌شود تاکید کرد: بهتر است حریم روستاهایی که در محدوده شهر هستند از شهرداری پیگیری و برای روستاهایی که درحریم شهرنیستند بنیاد مسکن استان پیگیر محدوده حریم آن خواهد بود تا مشکلاتشان برطرف شود.

/خبرنگار:ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار