مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش وپرورش:

ارتقا کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس شاهد در اولویت قرار دارد

اردبیل (پانا) - مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش وپرورش گفت: یکی از برنامه‌هایی که در اداره کل امور شاهد وزارت مورد توجه جدی قرار دارد، کیفیت بخشی به مدارس شاهد است.

کد مطلب: ۸۶۲۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد
ارتقا کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس شاهد در اولویت قرار دارد

محمد رضا رزاقی در کارگاه آموزشی مدیران و کارشناسان امور شاهد و ایثارگران مناطق و نواحی استان اردبیل با بیان اینکه از اسفند ماه 95 دوره ها و کارگاه ه های آموزشی با هدف کیفیت بخشی مدارس شاهد را در دستور کار قرار داده‌ایم، اظهار داشت: این دوره ها در 24 استان کشور برگزار شده است و بیست و پنجمین دوره را هم در استان اردبیل به مدت 2 روز برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی برای مدیران مدارس متوسطه دوره دوم شاهد سراسر کشور در سال گذشته و به میزبانی آذربایجان غربی خاطر نشان ساخت: این دوره در راستای استقرار پایه دوازدهم و نیز پایان دوره پیش دانشگاهی برگزار شد.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش وپرورش عنوان کرد: در دوره های آموزشی که برای مدیران مدارس برگزار شده نظرات انان در مورد برنامه های مختلف جمع‌بندی شده است که بر اساس آن بزودی نقشه راه را تدوین کرده‌ایم که به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

رزاقی افزود: در این نقشه تدوین شده قصد داریم مدارس شاهد دارای انسجام باشند ولی از لحاظ محتوا مدارس متناسب با موقعیت و شرایط جغرافیایی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی منطقه خود عمل خواهند کرد.

وی در پایان از استاندارد سازی مدارس شاهد بر اساس اساسنامه جدید ابلاغ شده از سوی ریاست جمهوری خبر داد.

رییس اداره امور شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش وپرورش استان نیز با عنوان اینکه 65 فرهنگی و 721 دانش آموز از استان اردبیل در 8 سال دفاع مقدس به مقام شامخ شهادت نایل شده‌اند، گفت: 41 نفر آزاده، 410 نفر فرزند شاهد، 520 نفر جانباز و 940 ایثارگر در آموزش و پرورش استان مشغول به فعالیت می‌باشند.

جواد یحیی زاده افزود: 29 آموزشگاه شاهد( 15 مدرسه ابتدایی با 4465 دانش آموز، 8مدرسه متوسطه دوره اول با 1816 دانش آموز، 6 مدرسه متوسطه دوره دوم با 1679 دانش آموز و 8 مدرسه ایثارگران با 1198 دانش آموز) با 9 هزارو 461 نفر دانش آموز در استان اردبیل فعالیت دارند.

وی با عنوان اینکه 303 نفر دانش آموز در طرح پراکنده مشغول هستند گفت: مدارس شاهد استان در رتبه بندی مدارس بعد از مدارس تیزهوشان و نمونه در رده سوم قرار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار