برگزاری جلسه هماهنگی پایگاه تغذیه سالم در استان همدان

همدان (پانا) - جلسه هماهنگی پایگاه تغذیه سالم با حضور رئیس سازمان دانش آموزی استان همدان، معاونین مدیرکل آموزش و پرورش و تعدادی از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۲۱۹۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه هماهنگی پایگاه تغذیه سالم در استان همدان

در این جلسه رضا میرزایی، رئیس سازمان دانش آموزی استان همدان از تاثیر رژیم غذایی مناسب در جهت رشد تحصیلی دانش آموزان خبرداد و افزود: مواد مملو از شکر، کافئین، مواد شیمیایی و سدیم موجب خستگی، عدم تمرکز، عصبانیت و بیماری می شود و رژیم غذایی با چربی اشباع شده قدرت مغز را کاهش می دهد. بنابراین باید در مرحله اول فرهنگ سازی بسیار خوبی در دانش آموزان انجام شود و خود بچه ها تشخیص دهند که نباید از مواد غذایی ناسالم استفاده کنند.
میرزایی گفت: هدف دستورالعمل پایگاه تغذیه سالم در مدارس، توزیع مواد غذایی مناسب و سالم و همچنین نظارت کیفی و تخصصی بر نحوه ارائه خدمات در مدارس است .
رئیس سازمان دانش آموزی استان همدان افزود: ما باید در مدارس از مشاورین تغذیه استفاده کنیم تا دانش آموزان به بینش خوبی نسبت به مصرف مواد غذایی برسند.
وی به مناسب بودن ساختار فیزیکی بوفه ها اشاره و اظهار کرد: به اداره نوسازی پیشنهاد داده شده است در ساخت مدارس به ایجاد محلی استاندارد جهت بوفه ها پرداخته شود.
میرزایی اضافه کرد: برنامه ما تولید یک بسته مناسب غذایی با رعایت همه موازین بهداشتی و تغذیه ای سالم است که در سازمان تولید و تحت نظارت بهداشت توزیع شود.
میرزایی فروشنده های غیر مجاز که در نزدیکی مدارس تغذیه ناسالم به فروش می رسانند را یکی از مشکلات امروزه خواند.
رئیس سازمان دانش آموزی استان همدان تاکید کرد: باید از ظرفیت همه نهادها و سازمان ها از جمله صداوسیما، معلمین و مربیان گرامی، خانواده ها، شورای دانش آموزی و ... برای نهادینه کردن زندگی سالم استفاده کرد.
میرزایی با اشاره به اینکه صدور مجوز بوفه و پایگاه تغذیه سالم با امضای رئیس سازمان دانش آموزی و رئیس اداره سلامت اداره کل آموزش و پرورش است تاکید کرد: مدیران باید این مجوز را حتما دریافت و در دفتر مدیریت نصب کنند.
در این جلسه مسئولین دانشگاه علوم پزشکی نیز حضور پررنگی داشتند و به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار