سفیر انگلیس در ایران: تقویت روابط تجاری میان کشورها ازبین برنده سد تحریم ها است

شیراز (پانا) – سفیر انگلیس در ایران با اشاره به اینکه تقویت روابط تجاری و همچنین ورود به حوزه تامین نیاز های ضروری از جمله دارو، غذا و اموری که به ایمنی و سلامت جان انسان ها مربوط است، به عنوان نخستین گام در توسعه روابط دو کشور باید مدنظر قرار گیرد، گفت: اگر تجارت را به منزله رود و تحریم ها را سدی در مقابل این رودخانه در نظر بگیریم این اقدامات و گام های اولیه رخنه هایی هستند که با ایجاد آنها می توانیم به تدریج سد تحریم ها را از میان برداریم.

کد مطلب: ۸۶۲۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد
سفیر انگلیس در ایران: تقویت روابط تجاری میان کشورها ازبین برنده سد تحریم ها است

رابرت مک ایر در دیدار با استاندار فارس با تاکید بر تعهد دولت انگلیس به توافق برجام، گفت: امروز برجام پایه و اساس روابط دو سویه ایران و انگلیس است.

وی تاکید کرد: تلاش می کنیم تا ایران بتواند از مزایای برجام به خصوص در حوزه اقتصادی بهره مند شود.

مک ایر افزود: از زمان بازگشایی سفارت انگلیس در ایران همه تلاش خود را برای تقویت و گسترش روابط بین دو کشور بکار گرفته ایم.

وی با اشاره به اینکه پایبندی به برجام برای کشورش تبعات و هزینه های سیاسی در پی داشته است، تاکید کرد: ما این راه را ادامه می دهیم چرا که معتقدیم باید به چیزی که امضا کرده ایم متعهد بمانیم و آن را انجام دهیم.

سفیر انگلیس در ایران با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های متعدد استان فارس در حوزه های مختلف عنوان کرد: بدون تردید شرکت های زیادی در انگلیس خواهان برقراری روابط با استان فارس هستند و من نیز در نشست مشترکی که بین اتاق بازرگانی ایران و انگلیس برگزار می شود این توانمندی ها را تشریح خواهم کرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس نیز در این دیدار از موضع کشورهای اروپایی در قبال برجام ابراز خرسندی کرد و با اشاره به بدعهدی آمریکا در این زمینه، گفت: بدعهدی آمریکا در قبال برجام در تاریخ جهان ثبت خواهد شد.

اسماعیل تبادار افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان برقراری و تقویت روابط دوستانه با سایر کشورها از جمله کشور انگلیس بوده است.

تبادار افزود: انتظار داریم انگلیس و سایر کشورهای اروپایی به برجام به عنوان یک توافق بین المللی در همه ابعاد پایبند باشند تا این توافق، الگویی برای سایر کشورها به عنوان یک عهدنامه بین المللی باقی بماند.

وی با تاکید بر اینکه انتظار جمهوری اسلامی ایران از اروپا در قبال برجام بیش از این چیزها است، گفت: رای دیوان بین المللی دادگستری به نفع جمهوری اسلامی ایران موید این موضوع و بالاترین دلیل و گواه حقانیت ایران در دنیا بود.

استاندار فارس با اشاره به اقدامات و هزینه های پرداخت شده برای به نتیجه رسیدن توافق برجام، تاکید کرد: برجام باید به عنوان یک سند تاریخی از سوی تمامی کشورهای طرف معاهده عملیاتی شود.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران پیش از روابط تجاری خواهان توسعه روابط فرهنگی و سیاسی با همه کشورها است، گفت: ما به آرامش و صلح و جهان عاری از تروریسم اعتقاد داریم و برای این اعتقاد نیز هزینه داده ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار