برگزاری کارگاه آموزشی طرح غربالگری شنوایی سنجی در بهزیستی استان مرکزی

اراک(پانا)- معاون پیشگیری بهزیستی استان مرکزی گفت: کارگاه آموزشی طرح غربالگری شنوایی سنجی با حضور کارشناس شرکت فروشنده و کارشناسان و مجریان طرح در بهزیستی استان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۲۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه آموزشی طرح غربالگری شنوایی سنجی در بهزیستی استان مرکزی

کیانوش امینی افزود: طرح غربالگری شنوایی سنجی کودکان سه الی پنج ساله سال گذشته بصورت پایلوت در شهرستان اراک و شازند به اجرا در آورد و با توجه به اعتبارات سازمان در سال جاری این طرح در شهرستانهای ساوه و دلیجان نیز اجرایی خواهند شد.

وی ادامه داد: در این راستا دستگاه های این طرح که کاملا اتوماتیک و مجهز به ادیومتر و تیمپانومتر می و قابل حمل هستند در اختیار شهرستانهای دلیجان و ساوه نیز قرار گرفت.

معاون پیشگیری بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: طرح غربالگری شنوایی سنجی کودکان 3 تا 5 ساله برنامه عمومی ویژه کودکان این رده سنی است که در دو بخش آگاه سازی و غربالگری به منظور حفظ سلامتی در افراد سالم و جلوگیری از بروز معلولیت در آنها انجام می گیرد.

امینی اظهار داشت: هدف عمده از اجرای این طرح شناسایی مواردی است که در غربال اولیه یا بدو تولد از حلقه پیگیری مفقود شده اند همچنین شناسایی افت های شنوایی دیر آغاز است که می توانند بر رشد زبان و موفقیت در مدرسه تاثیرگذار باشد.

به گفته وی اجرای این طرح در مهدهای کودک و مراکز غیر دولتی همکار طرح غربالگری شنوایی توسط ادیولوژیست های دارای گواهی آموزشی از معاونت پیشگیری سازمان و پروانه معتبر دفاتر کار از سازمان نظام پزشکی ایران صورت می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار