گمرک ایران؛

تشریفات گمرکی بیش از ۷۲ میلیون تن کالا انجام شد

تهران (پانا) - گمرک ایران اعلام کرد در شش ماه اول سال جاری تشریفات گمرکی ۷۲ میلیون و ۸۶۴ هزار تن کالای صادراتی و وارداتی در گمرک‌های سراسر کشور انجام شد.

کد مطلب: ۸۶۲۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد
تشریفات گمرکی بیش از ۷۲ میلیون تن کالا انجام شد

گمرک ایران اعلام کرد: ارزش این حجم از کالای وارداتی و صادراتی طی مدت یاد شده ۴۵ میلیارد و ۳۰۵ میلیون دلار بوده است. در شش ماهه سال‌ جاری ارزش صادرات غیر نفتی کشورمان به ۲۳ میلیارد و ۱۲۳ میلیون دلار رسیده و ۲۲ میلیارد و ۱۸۲ میلیون دلار انواع کالا به کشور وارد شده است.

بنابراین گزارش؛ تشریفات گمرکی این مقدار کالا در گمرک‌های سراسر کشور به روش الکترونیکی انجام شده است که متوسط زمان ترخیص ۹۰ درصد از کالاهای وارداتی در مدت زمان کمتر از سه روز انجام و تشریفات گمرکی ۱۰ درصد مابقی نیز به لحاظ اعلام نظر سایر سازمان ها یا کد رهگیری بانک مدت زمان بیشتری را بدنبال داشته که تا حد توان گمرک از اختیارات خود برای تسریع در ترخیص این کالاها استفاده کرده که از جمله می توان به ترخیص درصدی کالا اشاره کرد.

جزئی‌ترین اطلاعات ترخیص در تمامی گمرک‌های با کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی به لحظه قابل رهگیری و روشن و مشخص است که چه کالایی به نام چه افرادی به تفکیک نوع کالا، مجوزها، وزن و ارزش از کدام گمرک‌های ترخیص و از طریق چه کامیونی به کدام انبار بارگیری و در آنجا تخلیه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار