معاون سواد آموزی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

142 هزار نفر در آذربایجان شرقی بی سواد هستند

مراغه (پانا ) -معاون سواد آموزی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: طبق سرشماری سال 1395، هم اکنون 141هزار و 980 نفر بی سواد در گروه هدف آذربایجان شرقی قرار دارد.

کد مطلب: ۸۶۲۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد
142 هزار نفر در آذربایجان شرقی بی سواد هستند

محمد حسین اشرفی در جلسه ستاد پشتیبانی سواد آموزی مراغه با بیان اینکه بسیج ملی برای ریشه کنی بی سوادی در کشور نیاز است،گفت: در کشور های پیشرفته، نیروی انسانی و شاخص سواد مهمترین نقش در توسعه آن کشور دارد.

افزود: اصلی ترین وظیفه سواد آموزی، شناسایی، جذب و آموزش بی سوادان است.

وی افراد با سنین 10الی 49سال را گروه هدف اداره سواد آموزی عنوان کرد و افزود:طبق سرشماری در سال 1395، هم اکنون 141هزار و 980نفر بی سواد در گروه هدف آذربایجان شرقی قرار دارد.

وی نرخ باسوادی در آذربایجان شرقی را 94/3 درصد اعلام کرد و گفت: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی ،همکاری و تعامل با دستگاه های اجرایی مرتبط و برگزاری منظم جلسات ستاد پشتیبانی موجب افزایش آمار با سوادی در استان خواهد شد.

اشرفی با اشاره به فعالیت مراکز یادگیری محلی این اداره افزود: در این مراکز در کنار سواد آموزی ،مهارت زندگی و شغلی به آموزش گیرندگان آموزش داده می شود.

ریشه کنی بی سوادی وظیفه همگانی است

فرماندار مراغه در جلسه ستاد پشتیبانی سواد آموزی مراغه گفت: موضوع سواد آموزی زیر ساختی است و مبارزه با بی سوادی به عنوان یک وظیفه همگانی محسوب می شود.

حمید شکری با اشاره به اینکه یکی از اهداف انقلاب اسلامی ،سواد آموزی است، افزود: رشد دانش و سواد آموزی از شاخص های مهم توسعه انسانی در زمینه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و بهداشتی است.

وی در ادامه با بیان اینکه ریشه کنی بی سوادی نیازمند فرهنگ سازی است، گفت: ایجاد کارگروه های تحصصی در حوزه سواد آموزی در کنار تشکیل جلسات ستاد پشتیبانی در جهت انسداد بی سوادی در این شهرستان الزامی است.

یش از 10هزار بی سواد در شهرستان مراغه وجود دارد

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه گفت: اصلی ترین هدف برگزاری جلسات ستاد پشتیبانی سواد آموزی، استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی و نهاد های مرتبط شهرستانی ،شناسایی فرد به فرد بی سوادان و کاهش آمار بی سوادی است.

وی با اشاره به اینکه در دورترین روستا ها و مناطق مراغه ،درب مدارس برای جذب افراد بی سواد باز است ،افزود : در این راستا طرحی بنام شناسایی اولیای بی سواد در مدارس این شهرستان اجرایی می شود.

وی خاطر نشان کرد:ثبت نام از بی سوادان در مدارس و اداره سواد آموزی تا پایان آذرماه ادامه دارد.

اسلامی با اعلام اینکه هم اکنون بیش از 10هزار بی سواد در گروه هدف این شهرستان وجود دارد ،گفت: هم اکنون شاخص با سوادی در این شهرستان با احتساب جمعیت شهری و روستایی 93/7 می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار