تصویب ایجاد دفاتر جدید تسهیل گری در خوزستان

اهواز (پانا) - معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان از تصویب ایجاد 5 دفتر جدید تسهیل گری و توسعه محلی در سطح استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۲۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
تصویب ایجاد دفاتر جدید تسهیل گری در خوزستان

علی حسین حسین زاده، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به دریافت اعتبار تاسیس 5 دفتر تسهیل گری جدید و توسعه محلی در استان بیان کرد: باید مناطق استقرار این دفاتر تعیین گردد.

وی با اشاره به ویژگی خاص خوزستان در زمینه مناطق حاشیه نشین اشاره و بر جلوگیری از گسترش سکونتگاه های غیررسمی و همکاری و تعامل همه دستگاه ها در این زمینه تاکید کرد.

حسین زاده بهبود شرایط زندگی در مناطق حاشیه نشین و رسیدگی به مردم مطالبات و خواسته های آن ها را از اهداف ایجاد این دفاتر تسهیل گری برشمرد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان به نیاز مداخله فوری در 10 نقطه جمعیتی استان اشاره و تصریح کرد: پیش از این 7 دفتر تسهیل گری راه اندازی شده بود، ولی براساس نیازسنجی های انجام شده تاسیس 5 دفتر جدید به تصویب رسید.

وی همچنین افزود: کارشناسانی در زمینه های روانشناسی، معماری، عمران و غیره در اینگونه دفاتر حضور دارند و مشکلات مردم را در این مناطق رصد می کنند.

علی حسین حسین زاده راهنمایی برای مراجعه و پیگیری مطالبات شهروندان، کارشناسی و بررسی مشکلات زنان سرپرست خانوار، تعداد افراد معتاد و نیز جذب کودکان بازمانده از تحصیل را از دیگر وظایف این دفاتر عنوان کرد.

عضو شورای اداری استان خوزستان با بیان اینکه بیش از نیمی از جمعیت حاشیه نشینی خوزستان در مرکز استان ساکن هستند افزود: در همین راستا وزارت راه و شهرسازی 3 نوع محل را به عنوان بدمسکنی تعریف کرده که محلات حاشیه نشین، بافت فرسوده و بافت تاریخی را شامل می شود.

حسین زاده بیان داشت: با توجه به وضعیت اورژانسی مناطق حاشیه نشین خوزستان و حجم بسیار زیاد جمعیت آن، مسئولان باید از طریق دفاتر توسعه اجتماعی و تسهیل گری به مردم نزدیک، و با آن ها ارتباط برقرار کنند تا مشکلات به صورت میدانی و کارشناسی شده شناسایی شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار