شهربانو امانی: درباره اربعین و نمایشگاه عطر سیب پیام‌های تهدیدآمیز دریافت می‌کنیم

تهران (پانا) - شهربانو امانی، عضو شورای شهر تهران از دریافت پیام‌های تهدیدآمیز به دلیل اظهارنظرهایی که اعضای این شورا درباره شفافیت و صرفه‌جویی در هزینه‌های شهرداری تهران در مراسم اربعین و برپایی نمایشگاه عطر سیب بیان کرده‌اند، خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۲۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد
شهربانو امانی: درباره اربعین و نمایشگاه عطر سیب پیام‌های تهدیدآمیز  دریافت می‌کنیم

شهربانو امانی در جریان بررسی لایحه کمک مدیریت شهری به مراسم اربعین گفت: سال گذشته نیز در صحن درباره مراسم اربعین صحبت شد. در پایتخت کشور و سایر شهرها نه تنها شیعیان، سایر هموطنان دینی ما مانند اقلیت‌های مذهبی از جمله ارامنه، هیأت‌های مذهبی دارند. موضوع سال گذشته ما درباره شفافیت و صرفه‌جویی در هزینه دقیقا این جمله بود که چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. ما این جمله را از همین مکتب یاد گرفته‌ایم.

امانی با بیان اینکه امروز باب شده است که پیام‌های تهدید ارسال می‌کنند، گفت: به نمایندگان به دلیل تصویب FATF پیام ارسال می‌کنند، درباره اربعین حسینی و نمایشگاه عطر سیب نیز ما پیام‌های تهدیدآمیز در شبکه‌های مختلف دریافت می‌کنیم.

وی تاکید کرد: یکی از موضوعات این است که مگر نهادینه کردن فرهنگ و نشر فرهنگ عاشورا کار مردم نبود؟ چرا این را دولتی می‌کنید؟ مگر قبل از انقلاب چراغ مساجد را چه کسی روشن می‌کرد؟ خود مردم. همبستگی و همکاری مردم در مناسبت‌های دینی و آیینی جزیی از فرهنگ ماست.

شهربان امانی یادآور شد: ما وظیفه داریم بوجه‌ای را که از محل عوارض دریافت می‌کنیم، در همان شهر هزینه کنیم. گفته می‌شود اختصاص این «بودجه در اختیار» شهردار است این سوال را مطرح کرد که آیا آقای شهردار، از ردیف‌های بودجه‌ای هر آنچه بخواهد هزینه کند را به شورا می‌آورد؟ خیر، در اختیار ایشان قرار دارد و هزینه می‌کند.

وی افزود: بنابراین یک بار برای همیشه تمام بازی‌های سیاسی را کنار بگذاریم، گویی یک بخش از جامعه مذهبی است و دلسوزی برای دین دارد و یک بخش ندارد. این درست نیست.

امانی در ادامه سخنانش افزود: سه کمیسیون تخصصی این مساله را رد کرده‌اند، آقای شهردار یا برای اختصاص تمامی بودجه‌ها از شورای شهر مجوز بگیرید که می‌دانیم این کار را نخواهند کرد یا توجه به این مساله آقای شهردار هر جا که صلاح می‌دانند هزینه کنند، ما نیز نظارت می‌کنیم.

وی پیشنهاد داد: اگر ضرورت بسیاری دارد که حتما مبلغی را برای مراسم اربعین در نظر بگیریم از بودجه سال 98 ردیف بودجه‌ای تعیین و عنوان آن مشخص شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار