فرصت ویژه برای حضور خبرنگاران در جشنواره قلم

شیراز (پانا) - مسئول آموزش از راه دور اداره کل آموزش و پرورش فارس از برگزاری جشنواره قلم برای سه گروه دانش‌آموزان، معلمان و خبرنگاران خبر داد و افزود: امسال برای خبرنگاران بخش ویژه‌ای در نظر گرفته شده که خبرنگاران علاقمند نیز می توانند با ارائه آثار خود در این جشنواره شرکت کنند.

کد مطلب: ۸۶۲۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد
فرصت ویژه برای حضور خبرنگاران در جشنواره قلم

سعید محسنی در گفت ‌وگو با پانا با اشاره به بخش سوم جشنواره که مخصوص خبرنگاران است گفت: اصحاب رسانه می‌توانند در قالب‌های خبر، گزارش خبری مکتوب در خبرگزاری‌ها و مطبوعات یا گزارش‌های خبری که به صورت صوتی تصویری از صدا یا سیمای جمهوری اسلامی پخش شده است، مصاحبه، مقاله و یادداشت، عکس خبری، برنامه تولیدی در صدا یا سیما، گزارش ، یادداشت و نقد و تحلیل مرتبط با آموزش از راه دور می‌توانند در این جشنواره حضور فعال داشته باشند.

وی افزود: به منظور کیفیت بخشی فعالیت های آموزش و پرورش مدارس آموزش از راه دور و در راستای پرورش خلاقیت و رشد ایده پردازی تفکرات کارآفرین و ترویج فرهنگ کارآفرینی، دومین جشنواره قلم با عنوان "حمایت از کالای ایرانی" و با رویکرد تقویت و توسعه کارآفرینی برگزار می شود.

وی آشنایی با فرصت‌های برابر آموزشی و پرورشی و معرفی ظرفیت های موجود در مدارس آموزش از راه دور، شناسایی معلمان و دانش آموزان مستعد با توانمندی ویژه ، توسعه و تعمیق خلاقیت، نوآوری، مهارت آموزی و کارآفرینی، ایجاد روحیه نشاط فرهنگی و خودباوری را از جمله اهداف این جشنواره برشمرد.

مسئول آموزش از راه دور آموزش و پرورش استان فارس، ادامه داد: این جشنواره در چهار بخش دانش آموزی، معلمان، طرح نگار یا نگاره نویسی و خبرنگاران برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در بخش دانش آموزی ، ارائه تجربیات و ایده‌های خلاقانه و طرح­‌های کارآفرینی مد نظر است که محورهای آن "حمایت از کالای ایرانی، تقویت و توسعه کارآفرینی با بهره گیری از فناوری های نوین و کسب و کار نوین" است.

محسنی افزود: محور جشنواره در بخش معلمان نیز طراحی و تولید محتوی جدید آموزشی و تالیف کتب است و همچنین در بخش طرح نگار، ثبت خاطرات ارزنده با عنوان نگاره نویسی برای سه گروه دانش آموزان، معلمان و خانواده دانش آموزان مد نظر جشنواره است.

او تاکید کرد: در بخش خاطره‌نگاری علاقه‌مندان می‌توانند با ثبت خاطرات مربوط به تاثیر مدارس آموزش از راه دور در زندگی فردی، اجتماعی افراد و موفقیت‌های پس از آن و چگونگی تاثیر شیوه آموزش از راه دور در کسب موفقیت‌ها شرکت و متن خاطرات خود را نهایتا تا 1000 کلمه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

او اظهار داشت: در بخش خبر و رسانه نیز ویزه خبرنگاران فعال در حوزه آموزش از راه دور است و به آثار آنان در این حوزه اختصاص دارد.

این مقام مسوول اظهار کرد: برنامه‌ریزی دومین جشنواره قلم براساس راهبرد "آموزش از راه دور، آموزش آسان، باکیفیت، همیشه، همه‌جا و برای همه" طراحی شده است.

او افزود: نو بودن طرح یا ایده کسب و کار ارائه شده از مهمترین شاخص‌های داوری است. همچنین کاربردی‌بودن و قابلیت اجرا داشتن، مبتنی بودن بر پژوهش و یافته‌های علمی، استفاده از فناوری‌های نوین و انطباق با نیازهای محلی و بومی از سایر شاخص‌های داوری طرح‌های دانش‌آموزی است.

به گفته مسوول آموزش از راه دور اداره کل آموزش و پرورش فارس، ثبت‌نام این جشنواره از ابتدای سال تحصیلی آغاز شده و متقاضیان می‌توانند به مدت دو ماه ثبت‌نام خود را برای شرکت در جشنواره و ارسال آثار نهایی کنند.

او افزود: با پایان مهلت ثبت‌نام، مرحله داوری مدرسه و استانی شروع خواهد شد و بعد از این مرحله داوری ستاد آغاز می‌شود و اختتامیه جشنواره در خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: دانش اموزان و معلمان علاقمند به شرکت در این جشنواره از طریق مدارس ثبت نام می شوند و خبرنگاران علاقمند به شرکت در این جشنواره نیز می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی mosharekatha.ir وارد بخش خبرنگاران شده و مراحل ثبت نام در جشنواره را تکمیل نمایند.

مدارس آموزش از راه دور از سال 83 تا کنون در کشور فعال شده و فرصت آموزش و یادگیری را برای افراد بازمانده از تحصیل ایجاد کرده است به طوریکه در استان فارس 120 مدرسه آموزش از راه دور وجود دارد که در سال تحصیلی 96-97 بیش از 13 هزار و 500 دانش آموز در این مدارس مشغول تحصیل بوده اند.

مدارس آموزش از راه دور استان فارس امسال برای دومین سال رتبه عالی کشور را در زمینه ارزیابی عملکرد کسب کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار