برگزیدگان و نخبگان کشوری هنرستان های آذربایجان شرقی تجلیل شدند

سرپرست آموزش متوسطه کشور: توسعه بی رویه ی آموزش‌های نظری تعادل شغلی در جامعه را به هم زده است

پاشایی: ۴۹ مرکز کارآفرینی در هنرستان های آذربایجان شرقی دایر است

تبریز(پانا)- مقام آوران کشوری و نخبگان مراکز فنی و حرفه ای، کار و دانش و هنرستان های آذربایجان شرقی با حضور رئیس سازمان سنجش وزارت آموزش و پرورش در تبریز تجلیل شدند.

کد مطلب: ۸۶۲۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست آموزش متوسطه کشور: توسعه بی رویه ی آموزش‌های نظری تعادل شغلی در جامعه را به هم زده است

صبح امروز با حضور رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش ، معاونت دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت و مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی برگزیدگان مسابقات کشوری فنی و حرفه ای و هنرستان ها و نخبگان و مدیران و هنرآموزان موفق در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش استان تجلیل شدند.

عبدالرسول عمادی با اشاره به اینکه آذربایجان در هر زمان بعنوان مغز هدایتگر علم و فرهنگ نقش خود را به خوبی ایفا کرده است، با خاطرنشان ساختن اینکه شروع آموزش‌های نوین نیز از تبریز بوده، گفت: آموزش نوین در طول 100 سالی که ایجاد شده مسیر پر فراز و نشیبی را طی کرده است تا بتواند گام های بزرگی را در بازار کسب و کار و اقتصاد و اشتغال ایجاد کند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: از زمانی که آموزش با کسب و کار عجین شده است آموزش نوین باب شده و نه تنها تربیت شهروند مطلوب مدنظر بوده نظام‌های آموزشی تاسیس شده‌اند تا پاسخگوی تقاضاهای اجتماعی و اقتصادی باشند.

سرپرست آموزش متوسطه وزارت و رئیس سازمان سنجش وزارت آموزش وپرورش:" آموزش برای دانستن، آموزش برای عمل کردن، آموزش برای زندگی کردن، آموزش برای باهم زیستن "چهار مرحله آموزش براساس تقسیم بندی سازمان یونسکو است.

وی به بیان تاریخچه ای از تاسیس دانشگاه ها در کشور پرداخت و گفت: از دهه‌ای به بعد آموزش کشور به قبولی در کنکور و رفتن به دانشگاه تمایل پیدا کرد و باعت توسعه بی‌رویه آموزش‌های نظری و کم رنگ شدن رشته‌های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی شد.

عمادی با اشاره به ظرفیت 3 میلیونی دانشگاه‌ها و متقضایی کمتر از 1میلیونی اشاره کرد و توضیح داد: علت کم نشدن تب کنکور بحث اشتغال و روی اوری به رشته های تاپ تجربی است.

وی تصریح کرد: نیاز جامعه به رشته های فنی وحرفه ای و کاردانش الزامی بوده ومی تواند تعادل اقتصادی و شغلی در آینده ایجاد کند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: وزارت در پی برنامه ریزی برای مهرات اموزی دانش اموزان و گسترش رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش است و امیدواریم با تغییر نگرش و فرهنگ سازی مناسب تعادل اقتصادی و شغلی را در کنار عدالت آموزشی در جامعه جاری سازیم.

جریان برق آسای خلاقیت و نوآوری اصلی ترین شاخص سازمان های یادگیرنده است

جعفر پاشایی در این مراسم به رویکرد آموزش و پرورش استان در سالتحصیلی 97-98 با عنوان " سرمایه گذاری برای آینده با ارتقاء شاخص های آموزشی و پرورشی" اشاره ای داشته و گفت: نظام تعلیم و تربیت سازمان یادگیرنده است و و این سازمان برای رسیدن به اهداف با گام های بزرگ نیاز به چارچوب و شاخص دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی شاخص اول در سازمان یادگیرنده را رهبری فعال و پویا عنوان کرد و افزود: رهبری با بینش یعنی نفوذ در دیگران برای رسیدن به اهداف که آینده ای روشن برای دانش آموز و مدرسه ترسیم شده است.

وی وجود برنامه منسجم و مناسب بعنوان مرکز پرگار حرکت سازمان در کنار نظام سنجش را دیگر شاخص نظام یادگیرنده دانست و تصریح کرد: کارهایی را که با برنامه صورت گرفته می توان ارزیابی کرده و هدف گذاری کرد.

پاشایی داشتن اطلاعات را سومین شاخص سازمان یادگیرنده برشمرد و بر جریان سیال اطلاعات در بین مردم تاکید داشته و گفت: در این راستا خودشناسی و اطلاع دقیق سازمان از خویش اصل است.

مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان جریان برق آسای خلاقیت و نوآوری را اصلی ترین شاخص سازمان های یادگیرنده دانست و اقدام و عمل را بعنوان شاخص نهایی معرفی کرد و تاکید داشت: عملیاتی ترین حوزه مدرسه است و مقام اوران مسابقات فنی و حرفه ای نشان داده اند که انچه که می اموزیم باید در مرحله عمل نیز به مرحله ظهور برسانیم تا کارایی و اثربخشی داشته باشد.

پاشایی در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: در حال حاضر 44 هزار و 658 نفر در حوزه فنی و حرفه ای مشغول آموزش هستند که استان آذربایجان شرقی 130 مرکز فنی و حرفه ای، 224 مرکز کار و دانش و در مجموع 352 هنرستان فعال دارد.

وی در پایان از فعالیت 49 مرکز کارآفرینی با تعداد 85 مجری در هنرستان‌های استان خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار