کارشناس روانشناسی و عضو هیات علمی دانشگاه یاسوج: 23درصد افراد 14الی65سال نیازمند خدمات روان پزشکی هستند

یاسوج(پانا) - کارشناس روانشناسی و عضو هیات علمی دانشگاه گفت: 23درصد افراد 14الی65سال نیازمند خدمات روان پزشکی هستند در حالیکه تنها20درصد آنها خدمات را دریافت کرده‌اند که یکی از دلایل اصلی آن وجود بیماری‌های روانی در جامعه است.

کد مطلب: ۸۶۲۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد
کارشناس روانشناسی و عضو هیات علمی دانشگاه یاسوج: 23درصد افراد 14الی65سال نیازمند خدمات روان پزشکی  هستند

برنامه‌های هفته بهداشت روان با شعار "سلامت روان و سبک زندگی آگاهانه، متعهدانه و شادمانه در نوجوانان" درآموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد آغاز شد.

امسال هفته بهداشت روان از 18 تا 24 مهر ماه با شعار "سلامت روان و سبک زندگی آگاهانه، متعهدانه و شادمانه در نوجوانان" و روز شمار تعیین شده با موضوعات مختلف در طول هفته اجرا خواهد شد.

کارشناس روانشناسی وعضو هئیت علمی دانشگاه در همایش بهداشت روان کارکنان آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: هدف بهداشت روان یا سلامت روانی،رسیدن به آرامش ورضایت باطن است.

دکتر آبیار در استان افزود: در مکتب اسلام آموزه هایی می یابیم که در رسیدن به این هدف می تواند بسیار مؤثر باشد.

وی با اشاره به آموزه های چون صبر-رضا وتوکل که سلامت روانی وآرامش فرد دیندار تضمین می کند یادآور شد: اهمیت موضوع زمانی آشکار می گردد که پژوهشها نشان می دهد 23درصد افراد 14الی65سال نیازمند خدمات روان پزشکی می باشند در حالیکه تنها20درصد آنها هر نوع خدمات را دریافت کرده اند که یکی از دلایل اصلی آن وجود انگ بیماریهای روانی در جامعه است.

دکتر آبیار تصریح کرد: بهداشت روان یا سلامت روان به معنی سلامت هیجانی و روانشناختی است به شکلی که فرد بتواند از تفکر وتوانائی های خود واستفاده کند،در جامعه عملکرد داشته باشد ونیازهای معمولی زندگی روزه مره را برآورده سازد.

وی گفت: پیشگیری از پیدایش بیماریهای روانی وسالم کردن محیط روانی از ضروریات اولیه تأمین بهداشت روانی است.

با توجه به اهمیت موضوع سلامت روان ولزوم توجه ویژه به این امر در برنامه ها وفعالیتهای جاری مراکز مشاوره وسلامت روان در قالب گرامیداشت هفته سلامت ایام این هفته از 18تا24مهرماه قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار