افزایش ۵۰ درصدی خرید گندم از کشاورزان آذربایجان غربی

ارومیه(پانا) - مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: شرکت غله استان باخرید ۵۵۴ هزار تن گندم از کشاورزان رتبه‌ی هشتم کشوری را داراست.  

کد مطلب: ۸۶۲۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد
افزایش  ۵۰ درصدی خرید گندم از کشاورزان آذربایجان غربی

زین‌العابدین طایفه آقایاری مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: امسال از آغاز فصل خرید تاکنون ۵۵۴ هزار تن گندم به ارزش ۷۳۶ میلیارد تومان از کشاورزان استان خریداری شده است.

آقایاری ادامه داد: ۵۷۱ میلیارد تومان معادل ۷۸ درصد از ارزش گندم خریداری شده به کشاورزان پرداخت شده است و باقی مانده‌ی آن نیز که معادل ۱۶۵ میلیارد تومان می‌باشد به زودی پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه استان آذربایجان غربی امسال حائز رتبه‌ی هشتم در خرید گندم در کشور شد افزود: خرید گندم امسال در استان نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد افزایش داشته است که این رقم در مقایسه با سال گذشته بسیار قابل توجه می‌باشد.

آقایاری با اشاره به اینکه خرید گندم از کشاورزان تا پایان ماه جاری ادامه دارد افزود: ۴ مرکز خرید در سطح استان برای تدوام خرید گندم در خدمت کشاورزان دایر می‌باشد که سیلوی مهاباد جهت پوشش جنوب استان، سیلوهای، ولی پور و کریم آباد در ارومیه جهت پوشش مرکز استان و سیلوی شهرستان خوی نیز برای پوشش شمال استان آماده ارائه خدمات به کشاورزان می‌باشد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: امسال شهرستان بوکان بیشترین میزان تولید و فروش گندم را در استان به میزان ۹۶ هزار تن به خود اختصاص داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار