مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان :

شعار سال تحصیلی امسال آموزش و پرورش استان ،همگرایی خانه و مدرسه ، تفکر خلاق و شکوفایی استعداد هاست

اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در گردهمایی کارشناسان انجمن اولیا و مربیان مناطق و نواحی اظهار کرد : فعالیت های انجمن اولیا و مربیان در سطح نواحی و مناطق تاثیرات شگرفی در آموزش و پرورش دارد .

کد مطلب: ۸۶۲۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
شعار سال تحصیلی امسال آموزش و پرورش استان ،همگرایی خانه و مدرسه ، تفکر خلاق و شکوفایی استعداد هاست

علی اکبر کمالی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در گردهمایی کارشناسان انجمن اولیا و مربیان که در مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان شماره 3 برگزار شد اظهار کرد : فعالیت های انجمن اولیا و مربیان در سطح نواحی و مناطق تاثیرات شگرفی در آموزش و پرورش دارد .

وی در ادامه گفت : اقدامات آموزش و پرورش بدون حمایت و مشارکت اولیا آنچنان که باید مفید فایده نخواهد بود .

مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید کرد : سلب مسئولیت خانواده ها و واگزاری تمام مسئولیت به آموزش و پرورش طی سالهای متمادی باعث فاصله بین خانواده و مدرسه شده و به سبب آن اتفاق نامناسبی در سطح جامعه افتاده است .

علی اکبر کمالی در ادامه گفت : قرآن کریم به عنوان غنی ترین منبع دینی و راهنمای ما به تعلیم و تربیت تاکید کرده است و باید به این نکته توجه شود که تعلیم و تربیت از خانواده شروع می شود .

وی در ادامه گفت : نباید به این شکل باشد که خانواده ها در مسائل تعلیم و تربیت خود را کنار بکشند و تمام مسئولیت را به آموزش و پرورش محول نمایند ؛ انجمن اولیا و مربیان در آموزش و پرورش می تواند روز به روز فاصله ایجاد شده بین خانواده ها و مدارس را کم کند و باعث هم افزایی گردد.

وی در ادامه تاکید کرد : اگر در گذشته سطح تحصیلات والدین پایین بود و امکان آن وجود نداشت که در مورد مسائل تعلیم و تربیت به آموزش و پرورش کمک کنند ، خوشبختانه امروز سطح تحصیلات در خانواده ها بالا رفته واکثرا در مسائل آموزش و پرورش صاحب نظر و نقاد هستند . بنابر این با توجه به این ظرفیت موجود در خانواده ها می بایست ارتباط بین خانواده و مدرسه تقویت گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد : شعار سال تحصیلی امسال در آموزش و پرورش استان همگرایی خانه و مدرسه ، تفکر خلاق و شکوفایی استعداد هاست.

علی اکبر کمالی با تاکید بر اینکه شکوفایی استعدادها و تفکر خلاق در پرتو همگرایی خانه و مدرسه تحقق می یابد اظهار کرد: ما دانش آموزانی داریم سرشار از استعدادهای نهفته که به واسطه یک اتفاق مثبت که بین خانواده و مدرسه روی می دهد تفکر خلاق شکوفا می شود و استعدادها شناخته وتقویت می شود .

وی با اشاره به مسئولیت خطیر و مهم انجمن اولیا و مربیان در نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اظهار کرد : انجمن اولیا و مربیان با توجه به اهمیت آن که در سند تحول بنیادین نیز آمده می بایست به صورت مداوم طرح های مبتکرانه ارائه دهد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه به استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه یار در سطح نواحی ومناطق تاکید کرد و توجه به این موضوع را خواستار شد .

وی در ادامه گفت : اخذ وجه در هنگام ثبت نام ممنوع است و اگر مدارس قصد جذب کمک های اولیا را دارند می بایست با ارائه بیلان مالی سال گذشته مدرسه به اولیا و ارائه برنامه سال جدید که منجر به کیفیت بخشی فعالیت های آموزشی و پرورشی مدرسه گردد با کمک انجمن مدارس به این موضوع بپردازند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار