رفع مشکلات مسیر ایوان به ایلام الزامی است؛

بازگشایی تونل اربعین درهاله‌ای از ابهام

ایلام (پانا) - با بازگشایی تونل اربعین تا قبل از اربعین می‌توان شاهد تردد خیل عظیمی از زائران از مسیر شهرستان ایوان باشیم.

کد مطلب: ۸۶۲۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد
بازگشایی تونل اربعین درهاله‌ای از ابهام

تونل اربعین با 2 هزار و 483 متر طول در 25 کیلومتری شهرستان ایوان و 60 کیلومتری شمال ایلام به عنوان دومین تونل بزرگ ترانزیتی کشور سر راه ارتباطی ایلام و کرمانشاه آبان سال گذشته برای استفاده و سهولت تردد زائران اربعین و مردم ایوان زیر بار ترافیک رفت، اما به علت نداشتن سیستم روشنایی دائم و تهویه هوا امکان تردد وسایل نقلیه در این تونل متوقف شد،که این امر مشکلاتی را برای مسافران به وجود آورد.

اما نکته ای که در این میان می توان به آن پرداخت این است که شهرستان ایوان سالهای گذشته میزبان حجم زیادی از زائرانی بوده است که شهرستان ایوان را برای رسیدن به مرز مهران انتخاب کرده اند و با بازگشایی این تونل شاید امسال شاهد حجم تردد بیشتری از زوار در این مسیر باشیم که در این رابطه نظر مسئولان شهرستان را جویا می شویم.

امید علی سبزی فرماندار ایوان در صورت تکمیل تونل قلاجه و تجهیز آن به جت فن تهویه و تجهیزات برای روشنایی در آستانه اربعین شاهد حجم تردد زائران بیشتری از شهر ایوان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه افتتاح این تونل تاثیر بسزایی در صرفه جویی مصرف سوخت و کاهش زمان دارد، یادآور شد: با بهره برداری از این تونل تردد بین استان های ایلام و کرمانشاه تسهیل شده و در ایام اربعین حسینی(ع) نقش مهمی در تعدیل ترافیک جاده های استان ایفا خواهد کرد.

فرماندار ایوان افزود: در زمینه راهداری نیز تمام تمهیدات لازم برای سلامت جاده ای اندیشیده شده و این مسیر از نظر امنیتی، ترافیکی، امدادی و انتظامی در حد مطلوبی است.

سبزی تاکید کرد: در این راستا جلسات متعددی برگزار و همه نیازمندی ها و زیرساخت های این امر فراهم شده و ضمن استفاده از تجارب گذشته و آسیب شناسی لازم در رابطه با نقاط ضعف و مشکلات احتمالی برنامه ریزی صوت گرفته است.

پیمانکار موظف به تکمیل تونل اربعین در بازه زمانی مورد نظر است

مسئول نمایندگی راه و شهرسازی ایوان در این باره گفت: برای بهره برداری تونل اربعین 2 بازه زمانی 45 روزه و 30 روزه در نظر گرفته شده و پیمانکار موظف است در این بازه زمانی این پروژه را تکمیل و آماده بهره برداری نماید.

قدرت اله رشیدی افزود: این تونل به 48 دستگاه جت فن تهویه و تجهیزات برای روشنایی دائم نیازمند است و باید تا قبل از اربعین آماده بهره برداری شود.

رشیدی با بیان اینکه احتمال آماده نشدن تونل نیز وجود دارد گفت: در صورت تکمیل نشدن پروژه در این بازه زمانی زائران می توانند از تونل قدیمی برای تردد استفاده کنند.

وی یادآور شد: تجهیزات مورد نیاز روشنایی و تهویه این طرح از طرف پیمانکار خریداری شده و هم اکنون پیمانکار مشغول نصب تجهیزات روشنایی است و تا اربعین سال جاری باید عملیات روشنایی این تونل به اتمام برسد.

وی در خصوص تهویه این تونل نیز گفت: تلاش می شود در حد امکان نیمی از جت فنهای تهویه تا اربعین نصب شود.

در پایان می توان گفت که مسئولان باید عزم خود را در راستای بازگشایی این تونل جزم نمایند تا در ایام اربعین شهرستان ایوان بتواند پذیرای زائران زیادی از نقاط مختلف کشور باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار