برنامه تعالی درک آگاهانه پیشرفت یک نظام آموزشی است

کرمانشاه (پانا) - در راستای ارتقای سطح علمی آموزشی مدارس، دوره ضمن خدمت برنامه تعالی مدرسه، صبح روز پنج‌شنبه با حضور مجید یزدان‌پناه، مدیر کل آموزش و پرورش استان، معاونان و رؤسای ادارات تابعه در ناحیه 3 استان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۲۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد
برنامه تعالی درک آگاهانه پیشرفت یک نظام آموزشی است

مدیر کل آموزش و پرورش استان در جمع مدیران گفت: برنامه تعالی در پی پویایی، هدفمندی و بالندگی مدارس است و سعی دارد با اجرایی‌کردن راهکارهای مندرج در سند تحول بنیادین، به سوی ارتقا و هدفمندی فعالیت‌های مدرسه گام بردارد.

وی افزود: مدیران ما با ارتباط بین معلمان و دانش‌آموزان سعی کنند، ضمن بهره‌گیری از ابزارهای مدیریتی در توسعه هرچه بیشتر مدارس، کوشا باشند و در غنی‌سازی همه مؤلفه‌های یادگیری، از جمله برنامه‌های آموزشی‌، امور پرورشی و ارتقای فرهنگی، نیروی انسانی و ارتباط بین اولیا و مدارس با استفاده از علم روز و مؤلفه اخلاق بهره گیرند.

این مقام مسؤول در آموزش و پرورش استان گفت: مدارس ما نیازمند مدیرانی اثربخش و کارآمد و مدرن هستند که با اندیشه‌های نو و بهره‌گیری از علم روز، در جهت پیشرفت علمی و اخلاقی، نشاط و امید را به دانش‌آموزان خود که سرمایه اصلی مملکت هستند، انتقال دهند.

یزدان‌پناه در پایان به تئوری‌های مدیریتی مدرن نیز اشاره کرد و افزود: مدل تعالی بر دو پایه‌ی بنیادی توانمندسازها و نتایج و دو اصل برنامه محوری و مشارکت‌جویی بنا نهاده شده است که امید است این برنامه با رشد همه‌جانبه و متعادل در جهت تعالی مدرسه و فرزندان ایران عزیز، کارآمد و مفید واقع شود.

با توجه به تفاهم‌نامه منعقده بین معاونت آموزش متوسطه وزارت متبوع و حوزه معاونت آموزش متوسطه‌ی اداره کل، در خصوص توسعه کمی مدارس مجری برنامه تعالی مدیریت مدرسه در سال تحصیلی97/98، دبیرخانه استانی برنامه مستقر در اداره آموزش دوره اول متوسطه با همکاری اداره آموزش نیروی انسانی، در جهت برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره آموزش ضمن خدمت، تحت عنوان «مبانی و اصول آموزش و پرورش در تدوین برنامه عمل» برای کلیه مدیران مدارس جدیدالورود به برنامه اقدام نموده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار