معاون پژوهش ، برنامه ریزی وآموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

حرکت رو به جلو شهرستان‌های استان تهران در زمینه پژوهش و بررسی محتوا

تهران (پانا) - معاون پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش پرورش شهرستان های تهران از اقدامات و برنامه های مهم اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در امور پژوهش و بررسی محتوا خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۲۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد
حرکت رو به جلو شهرستان‌های استان تهران در زمینه پژوهش و بررسی محتوا

حسین سنجری معاون پژوهش‌، برنامه‌ریزی وآموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه پژوهش به برگزاری 21 همایش بزرگداشت و تجلیل از پژوهشگران منطقه ای و همایش بزرگ استانی در سالن ولایت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اشاره کرد و افزود: برگزاری مسابقه کتابخوانی بین همکاران اداری، حمایت مالی و معنوی از 2 هزار معلم پژوهنده در سطح مناطق استان‌، از جمله برنامه های هفته پژوهش در این استان بود.

وی با اشاره به تقدیر از 219 معلم پژوهنده برگزیده استانی در همایش هفته پژوهش در طول سال گذشته بر ادامه فعالیت های پژوهشی این اداره کل تاکید کرد و افزود: کسب رتبه اول طرح های تحقیقاتی آموزش و پرورش کشور(طرح پژوهشی استقرار مدیریت دانش در ادارات آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران ) ،کسب رتبه سوم کشوری در بیستمین برنامه معلم پژوهنده وکسب رتبه اول گروه پژوهش در میان ادارات داخلی اداره کل در ارزیابی نظام جامع برنامه ریزی از جمله موفقیت های دیگر گروه پژوهش و بررسی محتوای اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران است.

سنجری با تاکید برحمایت اداره کل از پایان نامه های دانشجویی همکاران و طرح های برگزیده پژوهش یافت واجرای نیاز سنجی پژوهشی ، تصریح کرد: برنامه گزارش پژوهش یافت به عنوان یکی از مهم ترین برنامه های اداره کل در سال جاری در جهت بکارگیری نتایج پژوهشهای معلمان در نظام آموزشی اجرا خواهد شد.

معاون پژوهش ، برنامه ریزی وآموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران ادامه داد: در این طرح معلمان خلاصه ای از یافته ها و پیشنهادات کاربردی پایان نامه ها و مقالات خود را به کمیته منطقه ای ارائه می دهند و منتخبین در سطح استان به رقابت می پردازند.

سنجری در ادامه کسب عنوان برتر اداره کل در زمینه جشنواره تولید محتوای الکترونیک و کسب عنوان برتر گروه بررسی محتوای اداره کل در سطح کشور را یکی از مهم ترین موفقیت های اداره کل در سال گذشته عنوان کرد و افزود : اعتبار سنجی کتاب های درسی نونگاشت پایه دوازدهم در طول اردیبهشت تا شهریور97 توسط گروه بررسی محتوا انجام گرفت که در این پروژه 48 هنرآموز و60دبیر مشغول به فعالیت بودند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 31عنوان درس نظری و48عنوان درس فنی وحرفه ای وکاردانش اعتبارسنجی گردید، اظهار داشت : همچنین در جشنواره تولید محتوای الکترونیک از میان 700 اثر که در سطح مناطق جمع آوری شده بود، 39 اثر به سطح کشوری را یافتند که از میان آن ها 12 اثر موفق به کسب رتبه های اول تا سوم شد و27اثرشایسته تقدیر شناخته گردید.

معاون پژوهش ، برنامه ریزی وآموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران ،درادامه طرح ((فلسفه برای کودک)) را یکی از مهم ترین فعالیت های گروره بررسی محتوای اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران دانست و اتصریح کرد: این طرح به منوظر آموزش فکر در تعداد محدودی از کلاس های ابتدایی برگزار میشود که تاکنون آثار و نتیج مثبتی داشت است .

سنجری در پایان با تاکید برجدیت مقام عالی وزارت در زمینه کتاب های کمک درسی ، خاطرنشان کرد: هیچ نوع کتاب کمک درسی بدون مجوز سازمان پژوهش و برنامه ریزی و تایید کارگروه های تخصصی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های حق توزیع در مدارس را ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار