نطق‌های پیش از دستور نمایندگان مجلس دانش‌آموزی

تهران (پانا) - شماری از نمایندگان مجلس دانش‌آموزی در نشست‌ افتتاحیه نهمین دوره این مجلس که از صبح امروز آغاز به کار کرده است، در نطق‌های پیش از دستور دیدگاه‌‌های خود را ارائه کردند.

کد مطلب: ۸۶۲۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد
نطق‌های پیش از دستور نمایندگان مجلس دانش‌آموزی

الهه اربابی، نماینده استان سیستان‌و‌بلوچستان، در اولین نشست نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی گفت: «با وحود تلاش وزارت آموزش و پرورش اما هنوز دانش‌آموزان بااستعداد استانم از تحصیل باز مانده‌اند.»

او افزود: «سهم دانش‌آموزان استان سیستان‌و‌بلوچستان چقدر است در آموزش و پرورشی که ۱۲ سال عمر طلایی‌مان در آن می‌گذرد، از ساحت‌های تعلیم و تربیت بازمانده‌ایم. فرآیندها در آموزش و پرورش باید به تحقق حیات طیبه بینجامد.»

نماینده استان سیستان و بلوچستان به نقدهایی از کتب درسی پرداخت و گفت: «پیشنهاد می‌کنم مهارت‌محوری با رویکرد اندیشه اسلامی در مناطق محروم مورد توجه قرار گیرد.»

همچنین به باور این عضو مجلس دانش‌آموزی، محتوای کتاب درسی آمادگی دفاعی با ارزش‌های مطلوب بسیار فاصله دارد.

سیدعلی رئیسی، نماینده استان اصفهان، نیز در اولین نشست نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی گفت: «نهادهای غیر آموزش و پرورشی در سیستم آموزشی باید نقش کمک‌رسانی داشته باشد.»

او افزود: «نباید استقلال آموزش و پرورش لطمه ببیند.»

رئیسی گفت: «مسئولان باید با فراهم کردن امکانات، مهارت‌ها را به دانش‌آموزان انتقال دهند. زمینه فیزیکی آموزش مهارت‌ها فراهم شود تا بتوان برای هم و باهم کار کنیم.»

سوگند منتظری، نماینده دانش‌آموزان خارج از کشور، هم در اولین نشست نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی پیشنهاد کرد با توجه به دسترسی نبودن کلاس‌های کنکور برای دانش‌آموزانی که در خارج از کشور تحصیل می‌کنند، تاثیر معدل این دسته از دانش‌آموزانبیشتر شود.

او افزود: «پیشنهاد می‌شود در تدوین کتب مدارس خارج از کشور به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس تلاشی برای تدوین محتوای بهتر انجام شود.»

منتظری ادامه داد: «برای ارتباط با مدارس کشورهای دیگر پیشنهاد می‌شود علاوه بر آموزش کتب زبان انگلیسی به مهارت‌های ضروری دیگر توجه شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار