در گفت‌وگو با پانا

نماینده بم: معلم از نظر دستمزد باید اشباع شود که توجهی به شغل دوم و سوم نداشته باشد

معضلات اجتماعی، فقر، بیکاری، مشکلات اقتصادی و ... ناشی از توجه نکردن به آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی آموزش و پرورش را زیرساخت همه زیرساخت‌های توسعه‌ای دانست و تاکید کرد اگر می‌خواهیم آینده‌ای داشته باشیم باید نیازهای این حوزه در همه سطوح دیده شود.

کد مطلب: ۸۶۱۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد
نماینده بم: معلم از نظر دستمزد باید اشباع شود که توجهی به شغل دوم و سوم نداشته باشد

حبیب‌الله نیکزادی در گفت‌وگو با خبرگزاری پانا گفت: «وقتی از مناطق محروم حرف می‌زنیم به این معنا است که ما در همه زمینه‌ها از جمله آموزش و پرورش با مشکلاتی روبه‌رو هستیم، مشکلات آموزش و پرورش هم متعلق به امسال یا سال گذشته نیست بلکه از سالیان گذشته وجود داشته است.»

او ادامه داد: «متاسفانه بعد از زلزله سال 92 به دلیل اینکه مردم تا الان هم درگیر مشکلات روحی و روانی بودند مطالبه‌گری‌شان تقریبا رها شد. به دلیل فرورفتن در این مشکلات روحی و هم کم‌توجهی به منطقه، عقب‌ماندگی‌های آنجا از جمله در آموزش و پرورش محسوس است.»

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس افزود: «خیلی از بچه‌های ما به دلیل فقر و نداری از تحصیل بازمانده‌اند. البته وزیر فعلی دستور ویژه داده‌اند که هرچه سریع‌تر پیگیری شود که هیچ بچه‌ای به دلیل فقر و نداری از تحصیل بازنماند.»

نماینده مردم بم گفت: «رویکرد وزیر فعلی آموزش و پرورش، رویکرد بسیار خوبی است و علت آن هم این است که خود ایشان از ابتدای استخدام تا الان در آموزش و پرورش تجربه دارند و امیدواریم با وجود ایشان و پیگیری‌هایی که انجام می‌دهند و البته اهمیتی که به آموزش می‌دهند، مشکلات رفع شود. اکنون بچه‌های منطقه بم برای پذیرفته‌شدن در دانشگاه‌ها نمی‌توانند با دیگر دانش‌آموزان بقیه نقاط کرمان رقابت کنند و علت آن هم این است که بنیه علمی آنها ضعیف شده این در حالی است که مردمان شهرستان‌های شرق استان کرمان از قدمت تاریخی برخوردارند که نشان می‌دهدمردمی بوده‌اند که علم‌گرا و فرهنگی هستند..»

نیکزادی به تعدادی از برنامه‌های در دست اجرای آموزش و پرورش از جمله طرح رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و گفت: «آموزش و پرورش متاسفانه تا الان همیشه مظلوم بوده و توجه لازم در بودجه‌بندی‌ها به آن نشده است. من اعتقاد دارم که زیرساخت همه زیرساخت‌های توسعه‌ای آموزش و پرورش است. اگر نتوانیم پایه‌های علمی بچه‌های‌مان را قوی کنیم و نتوانیم علم را توسعه دهیم نمی‌توانیم توسعه پیدا کنیم، پس باید به آموزش و پرورش یک نگاه ویژه در همه ابعاد از جمله حقوق، نیروی انسانی و ... داشته باشیم.»

نماینده مردم بم ادامه داد: «معلم از نظر حقوق و دستمزد باید طوری اشباع شود که توجهی به شغل دوم و سوم نداشته باشد، ولی متاسفانه اکنون فشار اقتصادی باعث شده است برخی معلمان ما دائم ساعت‌شان را نگاه کنند ببینند کی مدرسه تمام می‌شود که سراغ شغل بعدی بروند. طبیعی است که به این صورت توفیقی نخواهیم داشت. معلم ما اگر رفاه، امنیت شغلی و آرامش نداشته باشد، دانش‌آموزان ما اگر مدرسه خوب و این معلمان را نداشته باشد، قطعا وزارتخانه هم به رویکردهای مورد نظر خود دست نخواهد یافت.»

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس افزود: «باید در بودجه سالانه کشور آموزش و پرورش را به صورت ویژه ببینیم، اگر می‌خواهیم آینده‌ای داشته باشیم باید نیاز این حوزه را در همه سطوح ببینیم. مجلس آماده است تا این پشتیبانی را از آموزش و پرورش داشته باشد. مجلس فعلی نمایندگانی تحصیل‌کرده و جوان دارد. مناطق محروم و آثار ظلم‌هایی راکه به آموزش و پرورش شده است، می‌بینند. معضلات اجتماعی، فقر، بیکاری، مشکلات اقتصادی و ... ناشی از بی‌توجهیبه آموزش و پرورش است.»

نیکزادی در پایان گفت: «خیلی از مشکلات امروز ما ناشی از ندانم‌کاری‌های گذشته است. باید امسال آموزش و پرورش بودجه واقعی را که می‌خواهد اعلام کند و دستش را بالا بگیرد. وزارت آموزش و پرورش باید نیازهایش را با یک نگاه توسعه‌ای ببیند و بگوید آنچه جامعه از من انتظار دارد با این مقدار امکانات می‌توانم محقق کنم و مطمئنا مجلس هم پشتیبانی خواهد کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار