عنوان قوی‌ترین مرد المپیک جوانان به ایران رسید

تهران (پانا) - علیرضا یوسفی با مجموع ۳۸۰کیلوگرم به مدال طلای دسته +۸۵ کیلوگرم وزنه‌برداری المپیک جوانان دست یافت تا عنوان قویترین پسر این بازی‌ها به ایران برسد.

کد مطلب: ۸۶۱۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
عنوان قوی‌ترین مرد المپیک جوانان به ایران رسید

آخرین روز از رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های المپیک جوانان به میزبانی بوینس آیرس آرژانتین با رقابت شرکت‌کنندگان دسته ۸۵+کیلوگرم راس ساعت ۳۰دقیقه بامداد روز یکشنبه ۲۲مهرماه برگزار شد. علیرضا یوسفی ملی پوش فوق سنگین وزنه‌برداری کشورمان به مصاف ۶حریف خود در این وزن رفت و در نهایت با مجموع ۳۸۰کیلوگرم به مدال طلا دست یافت.

یوسفی در این رویداد بسیار مهم هر شش حرکت خود را به درستی بالای سر برد و مدال طلای بازی های المپیک جوانات را از آن خود کرد. وی حرکت یکضرب هر سه وزنه خود را به ثبت رساند و به ترتیب وزنه‌های ۱۵۰ ، ۱۵۶و ۱۶۲کیلوگرم را مهار کرد و در این حرکت دوم شد. هریستو هریستوف از بلغارستان با ثبت وزنه ۱۷۳کیلوگرم در جایگاه نخست حرکت یکضرب ایستاد.

علیرضا در حرکت دوضرب دست به کار بزرگی زد و ابتدا وزنه ۲۰۲کیلویی را بالای سر برد تا مدال خود را مسجل کند. سپس در دو حرکت پایانی این رقابت نفس‌گیر، حریف قدرتمند بلغارستان خود را مغلوب غیرت خود کرد و با ثبت وزنه های ۲۱۱و ۲۱۸کیلوگرمی مدال طلا را از آن خود کرد و با شجاعت و غیرت ستودنی، عنوان قویترین پسر بازی‌های المپیک جوانان لقب گرفت.

رده بندی نهایی برترین وزنه برداران دسته ۸۶+کیلوگرم به شرح زیر است:
۱-علیرضا یوسفی (ایران): حرکت یکضرب ۱۶۲کیلوگرم در حرکت دوضرب ۲۱۸کیلوگرم و در مجموع ۳۸۰کیلوگرم
۲-هریستوف (بلغارستان): حرکت یکضرب ۱۷۳کیلوگرم در حرکت دوضرب ۲۰۶کیلوگرم و در مجموع ۳۷۹کیلوگرم
۳-انزو کوریگ (هلند): حرکت یکضرب ۱۶۲کیلوگرم در حرکت دوضرب ۲۰۳کیلوگرم و در مجموع ۳۶۵کیلوگرم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار