گروه های آموزشی مغز متفکر و برنامه ریز تعلیم و تربیت هستند

خرم آباد ( پانا ) - مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: گروه های آموزشی مغز متفکر و برنامه ریز تعلیم و تربیت هستند و باید آنها را تقویت کنیم.

کد مطلب: ۸۶۱۹۷۲
لینک کوتاه کپی شد
گروه های آموزشی مغز متفکر و برنامه ریز تعلیم و تربیت هستند

رضا زینی وند مقدم در این نشست ضمن پر اهمیت خواندن کار گروههای آموزشی گفت: بالندگی و پویایی فرایند آموزش وپرورش به عملکرد مجموعه گروههای آموزشی مربوط می‌شود .
وی بر ضرورت ارتقاء دانش حرفه ای سرگروههای آموزشی تاکید کرد و افزود : به منظور افزایش کیفیت محتوای آموزشی و ارتقاء دانش حرفه ای همکاران ، گذراندن دوره های ضمن خدمت ضروری است .
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اهمیت و نقش پژوهش سراها در فرایند یادگیری دانش آموزان گفت : ضرورت دارد با احداث پژوهش سراها در شهرستانها و مناطق مختلف استان به سمت اهداف سند تحول بنیادین قدم برداشت .
رضا زینی وند مقدم در ادامه به محورهای سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت :باید تلاش کنیم با همکاری گروه های آموزشی همه قسمت های آن اجرایی شود که بخش زیادی از آن با هم اندیشی گروه های آموزشی به نتیجه میرسد .
وی تولید محتوای آموزشی را یکی از ضروریات تکنولوژی آموزشی نامید که نقش موثر گروههای آموزشی را باید در آن به عینه ملاحظه کرد.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان نیز سال جاری را سال سرنوشت سازی برای آموزش و پرورش لرستان و کشور خواند و گفت :در سال جاری بر اساس سند تحول بنیادین استقرار پایه دوازدهم و سه ساله شدن هنرستان ها را پیش رو داریم .
نصرالله بازگیران با اشاره به تاثیر ۳۰ درصدی معدل در کنکور سال ۹۸ افزود: تراز هر استان بر اساس دو مولفه قبولی کنکور و ارتقاء معدل نهایی سنجیده میشود و متاسفانه در حال حاضر جایگاه استان در میانگین معدل دروس نهایی و کنکور در وضعیت مناسبی قرار ندارد .
وی با اشاره به نقش موثر گروههای آموزشی در کیفیت آموزش و ارتقاء آن گفت : گروه های آموزشی به خاطر ماهیتی که دارند یکی از شاخص‌های کیفیت بخشی هستند .
بازگیران گفت: طبق بند ۵ سند تحول بنیادین برای ارتقای آموزش و پرورش باید به سمت کیفی شدن آموزش پیش برویم و کیفیت نیاز به برنامه‌ریزی، همفکری، همکاری و هم افزایی دارد .
نصرالله بازگیران تصریح کرد: اگر رابطه معلم و حوزه ستادی را پویا و با طراوت کنیم و بتوانیم مشارکت دبیران را فعال تر کنیم به سمت موفقیت پیش خواهیم رفت.

وی یکی از وظایف مهم گروه های آموزشی را خلق و ایجاد انگیزه برای مشارکت بیان کرد و افزود: گروه های آموزشی می توانند با اعتماد سازی آن را ایجاد کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار