حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحی خبر داد

خدمت‌رسانی دویست خادم در عمود 1080

قم (پانا)- مدیر موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) از اعزام 200 نفر از خادمان این آستان برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی در عمود 1080 خبر داد و گفت: روند خدمات‌رسانی به زائران از 28 مهرماه آغاز و تا هشتم آبان‌ماه دنبال خواهد شد.

کد مطلب: ۸۶۱۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد
خدمت‌رسانی دویست خادم در عمود 1080

حجت‌الاسلام والمسلمین صفر فلاحی ظهر دیروز در نشست خبری که در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه فصل اربعین فصل کار رسانه‌ای عاشوراست، اظهار کرد: اهل‌بیت(ع) بعد از عاشورا برای رساندن پیام امام حسین علیه‌السلام و یاران ایشان تلاش‌های بسیاری را در اربعین دنبال کردند به همین علت افرادی که برای انتقال پیام اباعبدالله(ع) درحال تلاش هستند در حقیقت مسیر اهل‌بیت(ع) را دنبال می‌کنند.

وی اضافه کرد: آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به‌عنوان یکی از پایگاه‌های مهم نشر معارف دینی امسال برای چهارمین سال در عمود 1080 در مسیر زائران امام حسین علیه‌السلام حضور خواهد یافت و به زائران خدمت‌رسانی می کند، اما خادمان حرم مطهر در کشور عراق میهمانان مردم عراق هستند و به قواعد و شرایط این کشور توجه خواهند داشت.

مدیر موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) تلاش برای معرفی بانوی کرامت را از جمله ویژگی‌های این موکب دانست و عنوان کرد:‌ این موکب مردم‌محور است و با مشارکت خیرین و مردم اداره می‌شود؛ محور اصلی خدمات فرهنگی است اما خدمات به صورت جامع برای رفع نیازهای زائر در این موکب دیده شده است.

وی با بیان اینکه آستان مقدس بانوی کرامت نسبت به میزبانی از زائران شهر مقدس قم بی‌توجه نخواهد بود، مطرح کرد: این آستان مقدس در ایام اربعین به صورت ویژه از زائران اربعینی قم در مصلی قدس میزبانی خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحی از اعزام نزدیک به 200 نفر از خادمان آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) به موکب این آستان یاد کرد و ادامه داد: بیش از 40 نفر از‌ نیروهای هلال احمر و تعدادی از نیروهای صدا و سیما نیز در این موکب طی ایام اربعین به زائران حسینی خدمات‌رسانی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه موکب آستان کریمه اهل‌بیت(س) از 28 مهرماه الی هشت آبان‌ماه به خدمات‌رسانی خواهد پرداخت، عنوان کرد:‌ برپایی مجالس مذهبی، اقامه نمازهای جماعت، برپایی نمایشگاه آشنایی با زندگانی حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، زیارت مجازی و واقعیت افزوده، پاسخ‌گویی به شبهات شرعی با زبان‌های مختلف، پرده‌خوانی وقایع عاشورا و اجرای ویژه برنامه‌های مختلف برای کودکان بخشی از فعالیت‌های فرهنگی موکب آستان مقدس خواهد بود.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت به اعزام سفیران کریمه اهل‌بیت(س) به مواکب عراقی در راستای تقدیر از آن‌ها اشاره کرد و افزود: موکب آستان مقدس امسال نیز به‌عنوان یک پایگاه رسانه‌ای عمل خواهد کرد و در این راستا نیز اصحاب رسانه در موکب حضور یافته و بسترهای مورد نیاز برای آن‌ها فراهم شده است تا این افراد بتوانند شکوه و حماسه بزرگ را به دیگران نمایش دهند.

وی از فراهم‌سازی اینترنت مورد نیاز اصحاب رسانه، استقرار سیستم ماهواره‌ای اس‌ان‌جی یاد کرد و گفت: 30 نفر در تیم رسانه‌ای موکب فعالیت دارند که تولید کلیپ، فیلم کوتاه، خبر، عکس، یادداشت و گزارش را دنبال خواهند کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحی خاطرنشان کرد: فراهم‌سازی بسترهای اسکان، ارائه خدمات درمانی و توزیع غذای تبرکی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س)‌ در موکب این آستان مقدس دنبال شده است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار