معاون اجرایی آستان مقدس عنوان کرد

160 هزار زائر اربعین مهمان سفره بانوی کرامت خواهند بود/توزیع روزانه دو هزار غذای تبرکی در قم

قم (پانا)- معاون اجرایی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به اینکه 160 هزار زائر اربعینی مهمان سفره موکب این آستان خواهند بود، گفت: هزار و 100 متر مربع فضای مسقف به موکب آستان مقدس اضافه و بهسازی ساختمان‌ها و اصلاح ایستگاه‌های صلواتی انجام شده است.

کد مطلب: ۸۶۱۹۶۳
لینک کوتاه کپی شد
160 هزار زائر اربعین مهمان سفره بانوی کرامت خواهند بود/توزیع روزانه دو هزار غذای تبرکی در قم

هادی محمودنژاد ظهر دیروز در نشست خبری که در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه 160 هزار نفر طی ایام اربعین از خدمات مهمانسرای آستان کریمه اهل‌بیت(س) در موکب این آستان بهرمند خواهند شد، اظهار کرد: ‌توزیع آشامیدنی‌ها و اغذیه‌های مختلف در ایستگاه‌های صلواتی موکب نیز دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه روزانه از چهار تا 20 هزار عدد نان در موکب آستان مقدس پخت می‌شود، مطرح کرد: با استفاده از 16 دستگاه ماشین لباسشویی به صورت مستمر در ایام اربعین به زائران اربعین حسینی در بخش خواهران و برادران خدمت‌رسانی خواهد شد.

معاون اجرایی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد: ارائه برخی از خدمات از جمله تعمیر کفش، کیف و کالسکه در موکب حرم مطهر دنبال خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از همکاری هلال احمر در راستای ارائه خدمات درمانی به زائران مطرح کرد: پزشکان عمومی به صورت شبانه‌روزی زائران را ویزیت می‌کنند و داروخانه و اتاق عمل سرپایی در موکب ایجاد شده است.

محمودنژاد از انجام هماهنگی‌های لازم با نیروهای انتظامی عراق یاد کرد و گفت: نیروهای انتظامی و حراستی با هدف تامین امنیت در موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) مستقر شده و تمهیدات لازم را پیش‌بینی کرده‌اند تا زائران با مشکل خاصی روبرو نباشند و مسئولان عراق با موکب حرم مطهر همکاری مطلوبی داشته‌اند.

وی با اشاره به استقرار تیم 22 نفره فنی و مهندسی آستان مقدس بانوی کرامت در موکب این آستان عنوان کرد: هزار و 100 متر مربع فضای مسقف به موکب آستان مقدس اضافه و بهسازی ساختمان‌ها و اصلاح ایستگاه‌های صلواتی انجام شده است.

معاون اجرایی آستان مقدس بانوی کرامت خاطرنشان کرد: کمبود سرویس بهداشتی و حمام از جمله مشکلات زائران اربعین حسینی است که در این راستا نزدیک به 60 چشمه سرویس بهداشتی و حمام به سرویس‌های موکب آستان مقدس اضافه و چاه نیمه عمیق نیز در موکب حفر شده است تا در تامین آب شرب و مصرفی مشکل خاصی وجود نداشته باشد.

وی یادآور شد: از 28 مهرماه تا پایان صفر در شهر مقدس قم روزانه دو هزار غذای تبرکی در میان زائران توزیع می‌شود و همچنین صحن حضرت جوادالائمه(ع) و زائرسرای کوثر در این صحن به زائران اربعینی ارائه خدمات خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار