مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد:

پوشش بیش از 90 هزار دانش آموز خوزستانی در طرح آهن یاری و مکمل یاری ویتامین D

اهواز(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از پوشش 91 هزار و 500 دانش آموز متوسطه اول و دوم خوزستان در طرح آهن یاری و مکمل یاری ویتامین D خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۱۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد
پوشش بیش از 90 هزار دانش آموز خوزستانی در طرح آهن یاری و مکمل یاری ویتامین D

محمد تقی زاده با بیان اینکه توجه به بهداشت و سلامت دانش آموزان از اولویت های برنامه توسعه آموزش و پرورش خوزستان است، اظهار کرد: طرح آهن یاری دانش آموزان دختر دوره اول و دوم متوسطه را تحت پوشش قرار می دهند و در این طرح دانش آموزان هفته ای یک قرص آهن (فروس سولفات) دریافت می کنند.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان با نظارت مدیر، معاون و یا معلمان رابط قرص های آهن را مصرف می کنند، گفت: کم خونی و فقر آهن باعث افت قدرت یادگیری، خستگی، ضعف، بی حالی و تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود که اجرای این طرح این مشکلات را در بین دانش آموزان کاهش می دهد.

تقی زاده تصریح کرد: برنامه مکمل آهن یاری در دختران نوجوان با هدف ارتقای سطح سلامت این گروه سنی از دانش آموزان گام موثری در راستای پیشگیری از کمبود آهن و پرورش مادرانی توانمند و نسلی سالم است.

وی در عین حال از اجرای طرح سراسری مکمل یاری با مگا دوز "ویتامین D در مدارس خبر داد و گفت: با توجه به شیوع کمبود ویتامین Dو محدود بودن منابع غذایی این ویتامین، طرح سراسری مکمل یاری "ویتامین D " نیز جهت تامین نیاز گروه سنی جوانان و نوجوانان در کلیه مدارس استان همراه با طرح آهن یاری اجرا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار