وزیر آموزش و پرورش:

ایجاد موج قرآنی در سطح مدارس برای پیشبرد نهضت ملی حفظ جز سی‌‌ام قرآن ضروری است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش درپنجاهمین جلسه کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور به مطالبه رهبری اشاره کرد و ایجاد موج قرآنی در سطح مدارس را برای پیشبرد نهضت ملی حفظ جز سی‌ام قرآن ضروری دانست.

کد مطلب: ۸۶۱۹۲۱
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد موج قرآنی در سطح مدارس برای پیشبرد نهضت ملی حفظ جز سی‌‌ام قرآن ضروری است

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش، سید محمد بطحایی در پنجاهمین جلسه کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور، در ساختمان شهید رجایی گفت: در دنیای آشفته امروز راهی جز تمسک به قرآن وجود ندارد وخداوند لطفش را شامل ما کرده تا سهمی در نشر قرآن داشته باشیم .

او افزود: کمیسیون قرآنی با تصویب سند راهبردی، کاملا راهکارهایی عملیاتی ارائه داده است لذا باید در زمان مشخص به اهداف مورد نظر برسیم

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: رویکرد کارکردی به وظایف کمیسیون‌ها ما را به وظایف کمیسیون‌ها نزدیک می‌کند، بنابراین پیشنهاد می‌کنم کارگروهی از کمیسیون‌ها تشکیل و تا ده روز دیگر نتایج تحقیقات و بررسی‌های خود را ارائه دهند و کاربرد راهبردها جایگزین کاربردهای آموزشی شود.

بطحایی ادامه داد: در اجرای طرح حفظ قرآن باید از ظرفیتهای خارج از دستگاه‌های دولتی مانند مساجد استفاده کنیم .

او افزود: هرچندحفظ جز سی قرآن جز اولویت‌های اصلی معاونت‌های پرورشی و فرهنگی است اما ضروری است ارزیابی مستمر از پیشرفت طرح حفظ قرآن صورت گیرد.

بطحایی به اهمیت نهضت ملی حفظ جز سی قرآن اشاره کرد و ادامه داد: باید در این طرح موج قرآنی در سطح مدارس ایجاد شود.

در پایان این جلسه اجرای طرح حفظ جز سی قرآن در بین همکاران فرهنگی سراسر کشور مورد تاکید اعضای کمیسیون قرآنی قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار