هشتمین جشنواره فیلمهاى ایرانى استرالیا با حضور فاطمه معتمد آریا

تهران (پانا) - هشتمین جشنواره فیلمهاى ایرانى استرالیا با حضور فاطمه معتمد آریا و بزرگداشت عزت الله انتظامی با نمایش ویژه نسخه بازسازى شده فیلم روسرى آبى برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۸۶۱۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد
هشتمین جشنواره فیلمهاى ایرانى استرالیا با حضور فاطمه معتمد آریا

هشتمین جشنواره فیلم های ایرانی استرالیا به مدیریت آرمین میلادى از ١٨ اکتبر تا ١٨ نوامبر (٢٦ مهر تا ٧٦ آبان) در شش شهر بزرگ استرالیا برگزار مى گردد.

یازده فیلم بلند و سه فیلم کوتاه از موفق ترین فیلم های سال سینمای ایران برگزیده شده اند تا در این رویداد سینمایى شرکت کنند. فیلمهاى خوک مانى حقیقى، سه رخ جعفر پناهى، حکایت دریا بهمن فرمان آرا، رونا: مادر عظیم ساخته جمشید محمودى ، امیر ساخته نیما اقلیمى ، هندی و هرمز ساخته عباس امینى، هت تریک رامین لوافى، تنگه ابوقریب بهرام توکلى، دارکوب بهروز شعیبى و همچنین سه فیلم کوتاه وقت ناهار علیرضا قاسمى، پاگرد محسن بنى هاشمى و حباب روناک طاهر در شش شهر بزرگ استرالیا (سیدنی، ملبورن، بریزبن، کانبرا، ادلاید و پرت)به نمایش در مى آیند. دو فیلم تنگه ابوقریب و دارکوب اولین نمایش بین المللى خود را در این جشنواره خواهند داشت.

آرمین میلادی، مدیر جشنواره، ضمن اعلام این خبر افزود: فاطمه معتمد آریا، بازیگر برجسته و محبوب سینمای ایران، میهمان ویژه هشتمین حشنواره فیلم های ایرانی استرالیا می باشد. ایشان در نخستین حضور خود در این جشنواره، در مراسم اکران فیلم حکایت دریا، آخرین ساخته بهمن فرمان آرا در سیدنى (١٩ اکتبر) و ملبورن (٢٥ اکتبر) و جلسات پرسش و پاسخ حضور خواهند داشت.

در جشنواره امسال، همچنین، مراسم ویژه ای برای یادبود و تقدیر از بازیگر فقید سینمای ایران "عزت الله انتظامی" در نظر گرفته شده است که شامل اکران ویژه نسخه بازسازی شده فیلم "روسری آبی" ساخته تحسین شده رخشان بنی اعتماد می باشد که با حضور سرکار خانم فاطمه معتمدآریا در شهر سیدنى برگزار خواهد شد.

بخش رقابتى این جشنواره تحت عنوان انار طلایى هم همچون سالهاى گذشته با اعلام برندگان در بخشهاى بهترین فیلم، بهترین کارگردانى، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر زن و مرد طبق روال سالهاى گذشته برگزار خواهد شد.

میلادى همچنین از شروع بلیط فروشی جشنواره و استقبال گسترده ایرانیان مقیم استرالیا و سینما دوستان از هم اکنون خبر داد و اعلام کرد با توجه به جایگاه ویژه جشنواره در استرالیا و تجربه موفق سالهای پیش، و نیز کیفیت بالای فیلم های ارایه شده در جشنواره امسال، استقبال چشمگیر و گسترده از فیلم ها قابل پیش است.

از علاقه مندان دعوت می شود برای کسب اطلاعات بیشتر، به وبسایت جشنواره مراجعه نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار