معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان:

ارتقای سطح علمی و آموزشی مدارس روستایی از طریق اجرای طرح راهبران آموزشی

فعالیت ۲۱۵ راهبر آموزشی در خوزستان

اهواز (پانا)- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: نظارت راهبران آموزشی با رویکرد تحولی و حمایتی توانسته است به ایجاد فعالیت آموزشی مطلوب در کلاس های چند پایه روستایی و عشایری کمک کند. در سال تحصیلی جدید 215 راهبر آموزشی در 38 منطقه خوزستان فعالیت می کنند.

کد مطلب: ۸۶۱۹۰۱
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای سطح علمی و آموزشی مدارس روستایی از طریق اجرای طرح راهبران آموزشی

اردشیر شجاعی گفت: در‎راستای تحقق سند تحول بنیادین و فراهم کردن بسترهای لازم برای ارتقای مدیریت کلاس‎های چندپایه، نظارت بر فعالیت‏های آموزشی و پرورشی مدارس روستایی و همچنین ارتقای سطح مهارت‎های حرفه‎ای معلمان، طرح راهبران آموزشی و تربیتی امسال توسط 215 راهبر آموزشی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته 205 راهبر آموزشی در 38 منطقه دارای مدارس روستایی و چندپایه این طرح را اجرا کردند، گفت: نظرسنجی ها و بررسی های به عمل آمده از فعالیت راهبران آموزشی طی دو سال گذشته نشان دهنده اجرای موفق این طرح در خوزستان است.

شجاعی افزود: طی دو سال گذشته راهبران آموزشی ضمن بازدید از مدارس، فعالیت‎های آموزشی ، پرورشی، اداری و مالی در مدارس روستایی و چندپایه و ارائه بازخوردهای مناسب و راهنمایی‎های لازم به ارتقای سطح علمی و آموزشی در استان کمک زیادی کردند.

وی همچنین گفت: با اجرای این طرح دانش‎آموزان با نیازهای ویژه و لازم‎التوجه و دارای اختلال یادگیری شناسایی شدند و به آنها خدمات مشاوره‎ای ارائه شد تا از افت تحصیلی این دانش‎آموزان جلوگیری به عمل آید.

شجاعی خاطرنشان کرد: اجرای طرح راهبران آموزشی تاثیر به سزایی در سایر طرح‎های آموزشی همچون درس پژوهی، جابربن حیان، معماری نوین تدریس، جلوه گاه اثر و اندیشه و ... داشته است، از این رو نظارت راهبران آموزشی با رویکرد تحولی و حمایتی توانسته است به ایجاد فعالیت آموزشی مطلوب در کلاس های چند پایه روستایی و عشایری کمک کند.

گفتنی است؛سال گذشته این طرح توسط 205 راهبر آموزشی در 38 منطقه دارای مدارس روستایی و چندپایه در استان خوزستان اجرا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار