پرسپولیس و استقلال در بازار سهام واگذار شوند

تهران (پانا) - رئیس کمیته فوتبال فراکسیون ورزش مجلس، بهترین روش واگذاری را خروج استقلال و پرسپولیس از تملک دولت و حضور در فرابورس و بورس دانست.

کد مطلب: ۸۶۱۸۸۸
لینک کوتاه کپی شد
پرسپولیس و استقلال در بازار سهام واگذار شوند

به گزارش خانه ملت، رحیم زارع بر ضرورت واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: مشکلی که تاکنون برای واگذاری استقلال و پرسپولیس وجود داشته نبود درآمدزایی پایدار برای این دو باشگاه بوده است؛ بنابراین تا درآمدزایی پایدار برای آنها به وجود نیاید و سهام این دو باشگاه وارد بازار سهام نشود، این نوع واگذاری‌های احساسی ثمربخش نخواهد بود.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس با اشاره به صراحت قانون بودجه سنواتی درخصوص واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی، افزود: واگذاری بدون پشتوانه درآمدزایی، ضمن آنکه به مردم و اجتماع آسیب می‌رساند، طرفداران را هم قانع نخواهد کرد.

فرمول خصوصی‌سازی دو باشگاه

وی فرمول خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را چنین تعریف کرد: تقویت درآمدزایی دو باشگاه، ورود به فرابورس و فراهم کردن زمینه ارتقای هر دو تیم، ورود به بازار بورس و نهایتا خرید سهام سرخآبی‌ها توسط طرفداران؛ با این کار مردم سهامدار این باشگاه‌ها خواهند شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نمی‌شود و نباید همه سهام را به یک نفر داد و آن یک نفر تصمیم‌گیرنده شود، گفت: باید تلفیق یا ترکیبی از سهامداران مختلف باشد؛ حتی خود دولت هم بخشی از سهام را داشته باشد.

متقاضیان اهلیت نداشتند

زارع که پیش از این در کارگره نظارت بر واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی عضویت داشت، درباره روش‌های گذشته برای این واگذاری توضیح داد: وضعیت مالی برخی افرادی که در مزایده‌های قبلی شرکت کرده بودند، به‌گونه‌ای نبود که اینها اهلیت داشته باشند؛ در حالی که مهم است این دو باشگاه پر سابقه و مردمی را به به چه شخصی و چه اهلی بسپاریم که اهلیت داشته باشد.

رئیس کمیته فوتبال فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه این دو باشگاه درآمدزایی خوبی ندارند، ادامه داد: این دو باشگاه پتانسیل درآمدزایی بسیار بالایی دارند؛ بنابراین مدیرانی می‌توانند موفق باشند که از وضع فعلی درآمد ایجاد کنند و بدهی‌ها را بپردازند؛ بنابراین لازم است زیرساخت درآمدی ایجاد شود و سپس در فرابورس و بورس رود و ترکیبی از سهامداران مختلف از جمله دولت و طرفداران و مردم باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار