دبیر فدراسیون بیماران خاص:

عدالت در استخدام مدال آوران بیماران خاص رعایت شود

اردبیل (پانا) - دبیر فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا گفت: مدال آوران جهانی و بین المللی بیماران خاص و پیوند اعضا باید مانند سایر قهرمانان ورزشی از مزایای استخدام برخوردار شوند.

کد مطلب: ۸۶۱۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
عدالت در استخدام مدال آوران بیماران خاص رعایت شود

مهین فرهادی زاد در مجمع انتخاباتی هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضای هیات استان اردبیل افزود: این قشر نیازمند حمایت ویژه ای بوده و برای همین دولت و مجلس باید با تعامل و همکاری و وضع قوانین مشکل استخدام قهرمانان ورزشی این قشر را حل کنند .
وی اظهار داشت: 6 گروه شامل بیماران خاص ، تالاسمی ها، هموفیلی ها، همودیالیزی ها، دیابتی ها، بیماران ام اس و پیوند اعضا زیرپوشش این فدراسیون فعالیت ورزشی دارند که شمار آنها در کشور نزدیک به هشت هزار ورزشکار بوده و 2 هزار نفر از آنها سازمان یافته هستند .
دبیر فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا با اشاره به برگزاری 12 مسابقه قهرمانی برای ورزشکاران بیماران خاص و پیوند اعضا تا آخر امسال در کشور بیان کرد: برگزاری مسابقات برای بیماران دیابتی در انزلی، برگزاری مسابقات برای بیماران تالاسمی در کیش و برگزاری مسابقات برای بیماران هموفیلی و همودیالیز از جمله آنهاست .
فرهادی زاد کمبود منابع را یکی از مشکلات این فدراسیون عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به منابع محدود دولتی نمی توان پاسخگوی نیاز این قشر شد به طوری که هنوز فدراسیون موفق به تحت پوشش قرار دادن ورزشکاران بیماران سرطانی نشده است .
وی با اشاره به اینکه کنفدراسیون آسیا در این رشته ورزشی هنوز وجود ندارد، اضافه کرد: ایران تقاضای تشکیل کنفدراسیون آسیایی و استقرار دفتر آن در تهران را به مجامع جهانی داده است .
دبیر فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا افزود: امیدواریم با تشکیل کنفدارسیون آسیا مسابقات بین المللی برای این قشر به میزبانی ایران برگزار شود .
گفتنی است:در این مجمع انتخاباتی که تنها یک کاندیدا داشت سید جواد شفقی اصل با کسب 16 رای از مجموع 16 رای ماخوذه به مدت چهار سال به عنوان رییس هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضای استان اردبیل انتخاب شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار