همکاری اولیا با مدرسه یک ضرورت است

کرمانشاه (پانا) - در راستای هم اندیشی والدین با امورات آموزشی و پرورشی، آیین نمادین انتخابات انجمن اولیا و مربیان مدارس استان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، در محل اردوگاه شهید باهنر ناحیه یک برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۱۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
همکاری اولیا با مدرسه یک ضرورت است

مجید یزدان پناه ضمن تشکر از حضور گسترده اولیا، بر مشارکت و همکاری اولیا با مربیان تأکید کرد وگفت: همکاری اولیا با مدرسه یک ضرورت است و ارتباط و تعامل نزدیک اولیا با مدارس باعث پیشرفت آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان است.

مدیر کل آموزش وپرورش استان افزود: محیط خانه نخستین جایگاه امن دانش‌آموز است که با عواطف و احساسات و مدیریت والدین، دانش آموز پایه‌های تعلیم و تربیت را می آموزد و در مدرسه، این آموزش‌ها تکمیل می گردد، در این میان رابطه این دو نهاد تاثیر گذار بعلاوه بافت جامعه، بر شخصیت و رفتار و آموزش بسیار حیاتی است.

وی ضمن تاکید بر تکریم شخصیت دانش‌آموزان، گفت دانش‌آموزان ما در خانواده که اولین پایگاه تربیتی است حس احترام به خود را می آموزند، سپس این احترام را به دیگران نیز منتقل می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: فرزندان ما باید به طور یکسان زیر چتر تعلیم و تربیت و نگاه عاطفی معلمان و والدین قرار گیرند تا در جامعه سرخورده نشوند و به دنبال نیازهای بالاتر زیستی انسانی بروند و شکوفا گردند.

یزدان پناه به هرم نیازهای مازلو اشاره کرد و افزود در این هرم نیازهای جسمی و زیستی انسان‌ها در اولویت است. در این نظریه نیاز هر انسان در پنج طبقه (زیستی، امنیتی، اجتماعی، احترام، خودشکوفایی و خودانگیزشی ) قرار داده شده‌ است و دانش آموزان ما در صورتی مراحل خود شکوفایی را طی خواهند کرد که مراحل اولیه نیازهای خود را با موفقیت طی کرده باشند.

این استاد دانشگاه‌های استان خاطر نشان کرد: همه دانش آموزان حق دانش آموزی و آموختن دارند و همه ما باید در این راه کوشش کنیم تا جهل و نادانی در دانش آموزان‌مان ریشه ندواند، آن‌ها را در قالب‌های دلخواه خود نریزیم و شکل ندهیم به آنها قدرت اختیار و انتخاب و خلاقیت و شکوفایی بدهیم، تشنج را در خانواده هایمان به صفر برسانیم چرا که این عامل تخریب‌گر روح و روان کودکان‌مان را می تراشد و آنها را از داخل تهی میکند.

در نهایت باید دانش آموزانی مطالبه‌گر و پاسخگو منتقد و شجاع و نوع دوست و قانونمند تربیت کنیم که این یکی از وظایف انجمن اولیا و مربیان است.

همه باید تلاش کنیم فرزندان پاک ایران زمین بتوانند با زندگی اجتماعی خود آشنا شوند و به تکالیف، وظایف و حقوق خود عمل کنند

در ادامه دکتر خاطری رییس دادگاه اطفال و نوجوانان استان، با بیان مصادیقی از آسیب‌های اجتماعی پیش روی دانش‌آموزان بر لزوم توجه بیشتر اولیا و مراقبت از فرزندان خود تاکیدکرد.

در پایان این همایش با اهداء هدایایی از اعضای انجمن اولیا و مربیان سال گذشته تقدیر شد و با برگزاری انتخابات، اعضای جدید انجمن اولیا و مربیان مدرسه برای مدت یک سال انتخاب شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار