اجرای طرح "آهن یاری" در مدارس دخترانه‌ منطقه خارک

طرح "آهن یاری" در مدارس دخترانه‌ منطقه خارک اجرا شد

خارگ،بوشهر(پانا)_ طرح آهن یاری در آئینی با حضور تعدادی از کارشناسان بهداشتی، فرهنگیان و دانش آموزان در منطقه خارک آغاز شد.

کد مطلب: ۸۶۱۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد
طرح "آهن یاری" در مدارس دخترانه‌ منطقه خارک اجرا شد

به منظور جبران کمبود آهن و کم خونی ناشی از آن، طرح "آهن یاری" با حضور تعدادی از کارشناسان بهداشتی، فرهنگیان و دانش آموزان در مدارس دخترانه منطقه خارک تا پایان اسفند ماه سال جاری اجرا می‌شود.

رضا برمک رییس اداره آموزش و پرورش منطقه خارگ اظهار داشت : هدف از اجرای این طرح را آموزش تغذیه و آهن یاری، ارتقای آگاهی و عملکرد دختران جوان در زمینه تغذیه صحیح و نقش آن در سلامت دختران و خانواده‌هایشان و کاهش کم خونی عنوان کرد

برمک یادآور شد: با توجه به اینکه فقر آهن کاهش یادگیری، خستگی زودرس، سرگیجه، کاهش توان کاری و مقاومت بدن و احتمال ابتلا به بیماریها را به دنبال دارد طرح آهن یاری در مدارس اجرا می شود .

وی اضافه کرد: طرح مکمل یاری آهن به مدت ۱۶ هفته اجرا می شود و هرهفته یک قرص آهن و هر ماه یک قرص ویتامین D به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

در پایان کارشناسان شبکه بهداشت و درمان منطقه نیز با بیان نظرات کارشناسی خویش، در خصوص نحوه اجرای طرح پیشنهاداتی ارائه نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار