معاون سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‌شرقی مطرح کرد

اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار در آذربایجان‌شرقی

تبریز (پانا)- معاون هماهنگی امور بودجه سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار در استان در اولویت کاری سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی قرار دارد.

کد مطلب: ۸۶۱۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد
اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار در آذربایجان‌شرقی

وحید جلالی صبح امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با تشکیل جلسات متعدد با دستگاه‌های ذیربط علی‌الخصوص اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری کلان‌شهر تبریز اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار را در اولویت دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: در این راستا جلسات متعددی با دستگاه‌های ذیربط و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار و طرح ملی بازآفرینی شهری پایدار در محورهای زیربنایی و اجتماعی در شورای برنامه‌ریزی استان طرح شده و در حال اجراست.

جلالی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح ارتقاء کیفیت زندگی در محدوده و محلات هدف در پیوند با شهر تبریز و چند شهر دیگر استان است، ابراز داشت: از دیگر اهداف اجرای این طرح ملی، رفع و تعدیل ضعف خدمات و سرانه‌های شهری در سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های ناکارآمد میانی (فرسوده) است.

وی تصریح کرد: این طرح عمدتاّ در مناطقی از شهر که از نظر تأسیسات روبنایی و زیربنایی دچار فرسودگی و ناکارآمدی شده و ساکنان آنها از مشکلات اقتصادی و اجتماعی رنج می‌برند اجرا می‌شود.

معاون هماهنگی امور بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به سفر اخیر معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور به استان و بازدید از مناطق هدف این طرح گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور بطور جدی پیگیر هم‌افزایی اقدامات و ایجاد وحدت رویه و مهم‌تر از آن تأمین اعتبارات و ردیف‌های اختصاصی پایدار جهت انجام اقدامات کالبدی و توانمندسازی اجتماعی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار