رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان خبرداد : تحصیل سه هزار و500 دانش آموز دیر آموز در مدارس عادی دوره ابتدایی استان

سنندج(پانا)-رییس آموزش و پرورش اسثنایی کردستان از تحصیل سه هزار و500 دانش آموز دیر آموز در مدارس عادی دوره ابتدایی استان در سال تحصیلی 98-97 خبرداد.

کد مطلب: ۸۶۱۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد
رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان خبرداد : تحصیل سه هزار و500 دانش آموز دیر آموز در مدارس عادی دوره ابتدایی استان

خلیل رنجبر رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با اعلام این خبر اظهار داشت: آموزش و پرورش استثنایی استان به سه هزار و500نفراز دانش آموزان دیرآموزدر پایه های اول تا سوم ابتدایی در مدارس عادی در سطح استان خدمات آموزشی، پرورشی وحمایتی ارائه می کند.

رنجبر گفت: در طول سال تحصیلی گذشته خدمات آموزش و پرورش استثنایی استان به 6 هزار و 700 نفر از دانش آموزان دیر آموز پایه های اول تا ششم ارائه شده است اما در سال تحصیلی 98 - 97 بر اساس سیاست های ابلاغی سازمان آموزش و پرورش استثنایی خدمات به دانش آموزان پایه های اول تا سوم مدارس عادی ارائه می شود.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه دانش آموزان دیرآموز متعلق به جامعه عادی هستند؛ بیان کرد: تلفیق دیر آموزان در کلاس های عمومی در مدارس عادی در کنار همسالان گامی مؤثردر ترویج یکسان سازی عدالت آموزشی و ایجاد ساختار طبیعی در محیط های آموزشی است.

وی ادامه داد: ارتقاء کارآمدی معلمان در مواجهه با دیر آموزان،آموزش والدین، ارائه خدمات آموزشی و مشاوره ای و فراهم آوردن فرصت های برابر آموزشی از خطر حذف شدن این دانش آموزان در جریان آموزشی می کاهد.

رنجبر با اشاره به اینکه در طی سال تحصیلی گذشته با برگزاری 42 کارگاه تخصصی آموزشی به بیش از 3 هزار و 300 نفر از اولیاء و معلمان دانش آموزان دیر آموز آموزش های لازم ارائه شده است، افزود : در راستای تحقق شعار آموزش برای همه و تحقق حقوق انسانی برای دیرآموزان 23 کلاس جبرانی و مداخله بهنگام برای نوآموزان پیش دبستانی در سطح استان برگزار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار