تا اجلاسیه شهدای فرهنگی و دانش آموزی خراسان جنوبی:

همکاران عزیز قدردان امر مهم تعلیم و تربیت باشید

بیرجند(پانا) ـ شهید غلامرضا شریفی پناه در وصیت نامه خود خطاب به معلمین استان گفت : همکاران محترم فرهنگی و معلمین گرانقدر، شما قدر خودتان را بدانید و افتخار کنید که در امر مهم تعلیم و تربیت شاغل هستید و فرزندان عزیز امت اسلامی به عنوان امانت های الهی تحت تعلیم و تربیت شما قرار دارند.

کد مطلب: ۸۶۱۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
همکاران عزیز قدردان امر مهم تعلیم و تربیت باشید

شهید غلامرضا شریفی پناه در سال 1323 در روستای مود بیرجند در خانواده یک تاجر متدین مشهور فرش بدنیا می آید

این شهید بزرگوار تحصیلات ابتدایی را در مود و دبیرستان را در بیرجند و برای ادامه تحصیلات به نهران عزیمت میکند. و با آشنایی با روحانیون مبارز مسیر ابدی خود را مشخض میکند و در بازگشت به بیرجند در شکل گیری اولین راهپیمایی ها نقش بسزایی ایفا می کند و علی رغم شکنجه های فراوان دست از مبارزه بر نمی دارد

وی پس از گرفتن فوق دیپلم به کسوت زیبای معلمی در آمده و با همکاری با جهاد سازندگی، کمیته انقلاب،حزب جمهوری، شورای بنیاد مستضعفان مشغول شده و در آموزش و پرورش نیز در سمت های مدیر مدارس راهنمایی، معاونت آموزش و پرورش بیرجند اشتغال داشته است.

نهایتا هم علاوه بر همکاری های پی در پی در پشت جبهه برای تبلیغات آموزش به جبهه اعزام می شود و در 65/10/26 در عملیات کربلای 5 بر اثر برخورد گلوله دوشیکا به خیل عظیم شهدا می پیوندد.

در قسمتی از وصیت نامه این شهید بزرگوار خطاب به معلمین آمده است: همکاران محترم فرهنگی و معلمین گرانقدر، شما قدر خودتان را بدانید و افتخار کنید که در امر مهم تعلیم و تربیت شاغل هستید و فرزندان عزیز امت اسلامی به عنوان امانت های الهی تحت تعلیم و تربیت شما قرار دارند.

مبادا که در این وظیفه خطیر کوتاهی نمایید. به کارتان اهمیت دهید. مخصوصا در جبهه های معنوی یعنی تزکیه و تربیت توجه خاصی داشته باشید.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار