با حضور مدعوین و اعضای جلسه:

دومین جلسه ستاد نهضت ملی حفظ قرآن کریم برگزار شد

زنجان(پانا)-دومین جلسه نهضت ملی حفظ قرآن کریم با حضور مدعوین و اعضای جلسه در محل سالن غدیر اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۱۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
دومین جلسه ستاد نهضت ملی حفظ قرآن کریم برگزار شد

در ابتدای این جلسه محمود عباسی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل با اشاره به طرح نهضت ملی حفظ قرآن و تاکیدات مقام معظم رهبری و مطالبه ایشان مبنی بر ضرورت و وجود حداقل ده میلیون نفر حافظ قرآن در کشور اظهار داشت: هر قدر قرآن و آموزه های آن در زندگی روزمره ساری و جاری باشد، تحولات عظیمی را در زندگی مادی و معنوی خود شاهد خواهیم بود، بنابر این لازم است که این طرح بر اساس شیوه نامه ای که تدوین شده، به نحو احسن با کمک سایر نهادها و دستگاه های عضو در سطح آموزش و پرورش به مرحله اجرا در آید.

وی اهداف این طرح را ایجاد زمینه انس با قرآن در کودکان و نوجوانان تلاشی جهت فرهنگ سازی و گسترش و تعمیق آموزه های قرآنی و نیز ایجاد انگیزه و رغبت جهت آیات و سوره های جزء 30 قرآن کریم عنوان کرد.

عباسی افزود: در این طرح همه ارکان مدرسه اعم از مدیر معاونین و به ویژه آموزگاران محترم دوره ابتدایی همکاری خواهند نمود که البته به دلیل اهمیت موضوع و محوریت مدارس ابتدایی همکاری ویژه معاونت آموزش ابتدایی و آموزگاران محترم مورد انتظار بیشتری می باشد.

در ادامه مجید نظری رییس اداره قرآن عترت و نماز به تشریح کامل شیوه نامه اجرایی این طرح پرداخت و ابراز داشت: در این طرح طی یک سال تحصیلی 10 درصد دانش آموزان کل کشور با اولویت دوره ابتدایی حافظ جزء 30 قرآن کریم خواهند شد و در گام بعدی دانش آموزان متوسطه دوره اول را نیز در بر خواهد گرفت.

وی در ادمه افزود: همکاران فرهنگی نیز می توانند در این طرح در قالب دوره های آموزش ضمن خدمت شرکت نموده و پس از موفقیت در آزمون گواهینامه پایان دوره دریافت نمایند.

رییس اداره قرآن عترت و نماز ادامه داد: به دانش آموزان فرهنگیان و مدارس موفقف مجری طرح بسترهای تشویقی ارزشمندی در نظر گرفته شده است که در پایان دوره به آن ها اعطا خواهد شد.

نظری با اشاره به انجام مراحل این طرح گفت: در مرحله اول این طرح سوره های ناس تا آخر زلزال تا 15 آبان ماه سال جاری، در مرحله دوم از 16 آبان تا 30 بهمن ماه حفظ سوره های طارق تا آخر بینه و در مرحله سوم سوره های نبا تا آخر بروج اجرایی خواهد شد.

شایان ذکر است در این جلسه نمایندگان دستگاه های عضو این ستاد به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و آمادگی دستگاه های مربوطه را برای اجرای مطلوب این طرح اعلام نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار