معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر:

بوشهر دومین استان کشور در جذب نوآموزان پیش دبستانی شد

بوشهر(پانا)_ معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: آموزش و پرورش استان بوشهر با جذب ۱۲ هزار و 82 نوآموز شش ساله دومین استان در بین استان ها از لحاظ درصد تحقق جذب نوآموز شش ساله در پیش دبستانی ها بوده است.

کد مطلب: ۸۶۱۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
بوشهر دومین استان کشور در جذب نوآموزان پیش دبستانی شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، محمود قاسمی اظهار داشت: استان بوشهر در جذب نوآموز پیش دبستانی در کشور عملکرد مناسبی داشته است.

قاسمی ادامه داد: استان های سمنان با 87 درصد، استان بوشهر 72 درصد،استان لرستان ۷1 درصد و استان هرمزگان با ۷۰ درصد از استان های پیشتاز در جذب نوآموز شش ساله هستند.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش استان بوشهر با جذب ۱۲ هزار و 82 نوآموز شش ساله دومین استان در بین استان ها از لحاظ درصد تحقق جذب نوآموز شش ساله در پیش دبستانی ها بوده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: میانگین کشوری جذب نوآموز شش ساله در کشور ۵۱ درصد بوده است که طبق پیش بینی ها یک میلیون و 4 هزار و 907 نوآموز شش ساله در کشور جذب شده اند.

این مقام مسئول افزود: میانگین کشوری جذب نوآموز پنج ساله نیز در پیش دبستانی ها ۳۹ درصد بوده است که استان بوشهر تاکنون ۴۰ درصد جذب نوآموز پنج ساله در پیش دبستانی ها داشته است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: طبق آمارهای اعلام شده از سامانه سناد ۸۹۸ نوآموز پنج ساله در استان بوشهر ثبت نام شده‌اند و جا دارد این آمار بیش از این شود.

وی با اشاره به دو زبانه بودن اکثر دانش آموزان، جذب حداکثری نوآموزان را حائز اهمیت دانست و بیان کرد: امیدواریم این اقدام مهم در افزایش کیفیت آموزشی بیش از پیش موثر باشد.

قاسمی افزود: جذب هر چه بیشتر نوآموزان در پیش دبستانی ها یکی از راهکارهای کاهش آمار بازماندگان از تحصیل است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر در پایان خاطر نشان کرد: دوره پیش دبستانی بهترین فرصت برای یادگیری است و از آن به عنوان دوره طلایی یاد میشود لذا ضرورت دارد توجه بیشتر به این دوره صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار